خنثی‌سازی اخبار دروغ رسالت خبرنگاران متخصص است
کد خبر: 4186146
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آیت‌الله سعیدی:

خنثی‌سازی اخبار دروغ رسالت خبرنگاران متخصص است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خنثی‌سازی اخبار دروغ را از رسالت‌های خبرنگاران دانست و افزود: برخی افراد با اغراض خاص اخباری را منتشر می‌کنند که باید به نحو صحیح خنثی شود و این وظیفه بر عهده خبرگزاری‌های متخصص و متعهد است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار برخی از مدیران خبرگزاری فارس که امروز 14 آذرماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به بیش از ۷۰ خبرنگاری که در غزه به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: این افراد جان خود را برای انتشار اخبار صحیح از مظلومیت مردم غزه گذاشتند و ملاکشان حفظ ارزش‌های خدایی بود.

 وی با بیان اینکه در نگاه کلان و راهبردی، پیامبران الهی از شاخص‌ترین افرادی بودند که وظیفه خبررسانی را بر عهده داشتند، گفت: در حقیقت این بزرگواران واسطه بین خالق و مخلوق بودند که آنچه به آنها داده شد را با حفظ امانت به مخاطبین خود منتقل کردند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به جایگاه حساس و ویژه خبرنگاری، ابراز کرد: امانت‌داری در خبر چه از نظر رعایت حق منبع خبر و چه از نظر رعایت حقوق مخاطبین بسیار بااهمیت است.

 وی دخالت‌کردن خبرنگار و خبرگزاری در اخبار را آسیب‌زا دانست و افزود: خبرنگار در واقع دنبال کار خودش نیست؛ بلکه به دنبال ارسال پیام از منبعی که خبر را تولید می‌کند به مخاطبین است و این واسطه‌گری در خبر نیازمند داشتن روحیه تسلیم در برابر خدا و بصیرت است.

سعیدی با اشاره به لزوم مصلحت‌سنجی و زمان‌سنجی در خبررسانی، گفت: خبرنگاری در نظام جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاری در سایر نقاط جهان متفاوت است زیرا در نظام اسلامی، صحت و صداقت خبر مهم‌تر از سرعت است و نباید بدون علم به صحت اخبار خبری را منتشر کنیم و یا تحلیل ارائه کنیم.

وی خنثی‌سازی اخبار دروغ را از رسالت‌های خبرنگاران دانست و افزود: برخی افراد با اغراض خاص اخباری را منتشر می‌کنند که باید به نحو صحیح خنثی شود و این وظیفه بر عهده خبرگزاری‌های متخصص و متعهد است.

در ابتدای این دیدار حمیدرضا بیگی، معاون اقتصادی و توسعه مدیریت خبرگزاری فارس با بیان اینکه خبرگزاری فارس از سال ۱۳۸۶ تأسیس شده است اظهار کرد: ما خود را سرباز نظام می‌دانیم و در بین رسانه‌های موجود در کشور بیشترین نزدیکی را به مواضع نظام داریم.

وی با بیان اینکه همه نیروهای خبرگزاری فارس دارای روحیه بسیجی و انقلابی و درعین‌حال حرفه‌ای هستند، افزود: ما هدف اصلی خود را افزایش آگاهی و رشد مخاطب قرار دادیم و ویژگی که مخاطبین از ما سراغ دارند صداقت است.

معاون اقتصادی و توسعه مدیریت خبرگزاری فارس با اشاره به درنظرگرفتن ذائقه مخاطبین در خبرگزاری فارس گفت: این خبرگزاری علاوه بر اطلاع‌رسانی اخبار نظام و ارتباط با مسئولین زبان گویای مردم است و مطالبات به حق مردم را نیز منعکس می‌کند و نمود بارز این بخش را در سامانه فارس من مشاهده می‌کنیم.

وی یکی از رسالت‌های خبرگزاری فارس را انتشار اخبار خوب و مثبت دانست و گفت: در صفحه خبرگزاری فارس یک بسته خبر خوب منتشر می‌شود تا ادبیات اخبار خوب را در کشور ترویج کنیم و به جامعه امید تزریق شود.

 همچنین محمد رحمانی، سردبیر امور استان‌های خبرگزاری فارس نیز با بیان اینکه خبرگزاری فارس به‌صورت میانگین ۷۰ میلیون کلیک منحصربه‌فرد در هر ماه کسب می‌کند، گفت: سامانه فارس من نیز تا کنون ۷ میلیون مراجعه‌کننده داشته که برای حمایت و ثبت سوژه به آن وارد شده‌اند.

 وی افزود: خبرگزاری فارس در هر ۳۱ استان دفتر فعال دارد و بالغ بر ۶۰۰ نفر در این خبرگزاری باهدف کمک به انقلاب اسلامی در حوزه رسانه‌ای مشغول به فعالیت هستند.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار آیت الله سعیدی از مهدی تاجیک مدیر سابق خبرگزاری فارس قم با اهدای لوحی تکریم کرد و حکم انتصاب یاسر ولیابیدگلی به سمت مدیریت خبرگزاری فارس قم توسط آیت‌الله سعیدی به وی اعطا شد.

انتهای پیام
captcha