پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری منحصر به‌فرد است
کد خبر: 4186183
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
سرپرست جهاددانشگاهی البرز :

پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری منحصر به‌فرد است

جلال نوری گفت: جهاددانشگاهی به فراخور نیاز استان به مباحثی چون آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی، توسعه و برنامه‌ریزی شهری و... ورود کرده و اثربخشی زیادی داشته است.

جلال نوری، سرپرست جهاددانشگاهی البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، جلال نوری، سرپرست جهاددانشگاهی البرز در جریان افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان البرز که ۱۴ آذرماه در سالن ورزشی شهدای شهرداری کرج برپا شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ اغلب سازمان‌ها و نهادهایی هستیم که در حوزه پژوهش و فناوری و تبدیل دستاوردهای حاصله به ارزش افزوده فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از دستاوردهای پژوهشگران و صاحبان ایده‌ای که در این نمایشگاه شرکت دارند بتوانیم گامی در راستای اشتغالزایی و به تبع آن بهبود شرایط معیشتی البرزنشینان برداریم.

این مسئول با تأکید بر اینکه پژوهشگران و فعالان حوزه فناوری البرز در سطح ملی و حتی جهانی حرف‌های جدی برای گفتن دارند، توضیح داد: بدون شک با حمایت از این عزیزان می‌توان مسیر پیشرفت همه جانبه و توسعه استان را با سرعت بیشتری طی کرد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته شاهد تمرکز جدی‌تر دولتمردان به حوزه پژوهش و فناوری بوده‌ایم، گفت: با افزایش بودجه پژوهشی کشور امیدواریم در سال‌های آتی شاهد افزایش سهم این حوزه از تولید ناخالص ملی باشیم.

نوری با اشاره به حضور استاندار البرز در این نمایشگاه ادامه داد: حضور استاندار محترم در روزهای نزدیک به دور دوم سفر ریاست جمهوری به البرز نشان از جایگاه ویژه پژوهش در دولت سیزدهم دارد که امیدواریم این حمایت‌ها پررنگ‌تر شود.

سرپرست جهاددانشگاهی البرز با بیان اینکه قطعاً کل استان از آثار و برکات برگزاری چنین نمایشگاه‌های منتفع می‌شوند، اضافه کرد: از خروجی این نمایشگاه می‌توان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های پزشکی، علوم انسانی، فنی ـ مهندسی و... استفاده کرد.

این مسئول بیان کرد: این نمایشگاه بهانه‌ای برای اشتراک آخرین دستاوردهای پژوهشی استان است و البته زمینه‌ای فراهم می‌کند تا پژوهشگران و محققان فکر و ایده‌های جدید خود را به اشتراک بگذارند. به علاوه چنین رویدادهایی فرصتی برای آشنایی بیشتر محققان و پژوهشگران با دستاوردهای پژوهشی روز دنیا را نیز فراهم می‌کند.

نوری با بیان اینکه منتخبان این نمایشگاه به نمایشگاه بین‌المللی‌ که هر ساله در مصلی تهران برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند، گفت: در این نمایشگاه شاهد برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای علاقه‌مندان حوزه پژوهش هستیم به همین دلیل از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود در کنار بازدید از غرفه‌ها شرکت در این بخش‌ها را فراموش نکنند.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های پژوهش و فناورمحورانه جهاددانشگاهی البرز توضیح داد: جهاددانشگاهی طی سال‌ها فعالیت خود توانسته در بحث مسئله‌یابی و نیازسنجی استان در حوزه‌های مختلف به خوبی عمل کند.

این مسئول گفت: جهاددانشگاهی به فراخور نیاز استان به مباحثی چون آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی، توسعه و برنامه‌ریزی شهری و... ورود کرده و اثربخشی زیادی داشته است. بحث سرمایه‌های اجتماعی استان، زیست‌پذیری شهری، حاشیه‌نشینی، مشاغل خانگی، دفاتر تسهیل‌گری و فرونشست زمین در مناطق مختلف جزء آخرین طرح‌های است که جهاددانشگاهی مجری آن بوده است.

سرپرست جهاددانشگاهی البرز توضیح داد: یکی از مهمترین دغدغه امروز مسئولان و مردم البرز مسئله کمبود آب است و امیدواریم با حمایت استاندار محترم بتوانیم نقشه راه آب البرز را تدوین کنیم.

نوری افزود: جهاددانشگاهی آمادگی دارد با استفاده از توان و تخصص نیروها و پژوهشگرانی که دارد، به‌عنوان مجری طرح‌های پژوهشی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی فعالیت داشته باشد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی راه‌اندازی نمایندگی خون بند ناف در البرز را به‌عنوان یکی دیگر از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در طول سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: البرز در جمع‌آوری این نمونه‌های خون جزء استان‌های پیشرو است و تاکنون بیش از پنج هزار نمونه خون بند ناف ذخیره‌سازی شده است. توصیه ما به همه والدین این است که از این امکان فناورانه استفاده تا به نوعی سلامت خانواده خود را ضمانت کنند.

انتهای پیام
captcha