عقد تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مرکزی
کد خبر: 4186242
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

عقد تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مرکزی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مرکزی منعقد شد.

عقد تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مرکزی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مرکزی شامگاه 14 آذرماه، در جریان افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات آبیاری در استان مرکزی منعقد شد.

محسن مرادی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در جریان امضای این تفاهم‌نامه گفت: انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک در حوزه کشاورزی با توجه به توانمندی‌های علمی جهاددانشگاهی در سطح کشور، یکی از محورهای این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه توانایی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف ملموس است، اضافه کرد: پرداختن به مباحث آموزشی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است. با توجه به وجود کمبودها و مشکلاتی در حوزه آموزشی بخش کشاورزی و عضویت پنج هزار نفر در نظام مهندسی کشاورزی استان آموزش‌های مورد نیاز به آنان از سوی این نهاد انجام خواهد شد.

مرادی گفت: یکی از مواردی که جهاددانشگاهی در حال پیگیری آن است ایجاد اولین شهرک تخصصی فراوری گیاهان دارویی است که در این حوزه نیز قرار شد نظام مهندسی کشاورزی به تسریع این کار کمک کند.

وی اظهار کرد: آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله آب، خاک، هوا و پساب فعالیت داشته و خدمات نسبی در این حوزه‌ها ارائه می‌دهد که قرار شد این خدمات به‌صورت کلی‌تر و با تخفیفات ویژه در قالب تفاهم با نظام مهندسی کشاورزی به فعالان این بخش ارائه شود.

مهندسی‌سازی فرهنگ تولید؛ رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی

شمسی‌خانی، رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز گفت: این سازمان به‌عنوان یک سازمان صنفی و تخصصی، مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس است و در کل کشور حدود ۲۵۰ هزار عضو دارد. مجموعه کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در این مجموعه عضو هستند.

وی با بیان اینکه این سازمان در استان مرکزی حدود پنج هزار عضو دارد، افزود: رسالت این سازمان، مهندسی‌سازی فرهنگ تولید است و لازمه تحقق این مهم این است که بعد دانشی و پژوهشی کارهایمان را تقویت کنیم. در این راستا باید با مجموعه‌های علمی وارد تفاهم و همکاری شویم که امروز با جهاددانشگاهی وارد گفت‌و‌گو شده و در سه موضوع همکاری می‌کنیم.

شمسی‌خانی بیان کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند در راستای اشتغال‌آفرینی، با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی فرصت مهارت‌آموزی کارشناسان را فراهم کند. این تفاهم‌نامه دو ساله است که امید است با همکاری‌های خوبی که داریم توسعه یافته و تمدید شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه قرار است در حوزه گیاهان دارویی همکاری‌های تخصصی داشته باشیم، افزود: امید است در قالب این همکاری زیرساخت‌های این شهرک آماده شود و سرمایه‌گذاران جذب شوند.

انتهای پیام
captcha