اعلام فراخوان مسابقه ادبی و هنری «سعیدِ ایران» در کردستان
کد خبر: 4186247
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

اعلام فراخوان مسابقه ادبی و هنری «سعیدِ ایران» در کردستان

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان از اعلام فراخوان مسابقه کشوری «سعیدِ ایران» ویژه جهادگران جهاددانشگاهی سراسر کشور در کردستان خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران برگزار می‌شود.

مسابقه فرهنگی سعید ایران

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران، با انتشار فراخوان، مسابقه ادبی و هنری با عنوان «سعیدِ ایران» ویژه اعضای جهاددانشگاهی سراسر کشور و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان مسابقه کشوری «سعیدِ ایران» ویژه جهادگران جهاددانشگاهی سراسر کشور در جهاددانشگاهی کردستان خبر داد و گفت: این مسابقه در سه بخش دل نوشته، نقاشی و سؤالات چندگزینه‌ای برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: این مسابقه با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت علمی، فرهنگی و اخلاقی این چهره ماندگار در تحقیقات سلول‌های بنیادی ایران و تکریم و معرفی شایسته‌تر این الگوی کم‌نظیر پیوند علم و ایمان که در برهه‌های مختلف مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفته است، ویژه اعضا و خانواده جهادگران جهاددانشگاهی، به‌ویژه به نسل جوان دانشجو و دانش‌آموز برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: کاظمی آشتیانی، الگوی ناب پیوند ایمان، علم و جهاد علمی؛ کاظمی آشتیانی، تحکیم بنیان خانواده، درمان ناباروری؛ کاظمی آشتیانی، اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی؛ کاظمی آشتیانی، تحقق آرمان «ما می‌توانیم»؛ شخصیت کاظمی آشتیانی در کلام مقام معظم رهبری و زندگینامه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از موضوعات محوری مسابقه سعیدِ ایران است.

ورمزیار با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان با توجه به این موضوعات می‌توانند آثار خود را طراحی کرده و به سؤالات پاسخ دهند، افزود: در بخش ادبی متقاضیان باید متون ادبی خود را تا حداکثر250 کلمه‌ پیرامون شخصیت و آثار به‌جامانده از زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در موضوعات محوری مسابقه ارسال کنند.

وی اظهار کرد: بخش نقاشی نیز در دو رده سنی کمتر از 10 سال و بالای 10 سال با موضوعات محوری مسابقه برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان از 14 آذرماه تا 2 دی‌ماه 1402 می‌توانند در مسابقه شرکت کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان با اعلام اینکه مسابقه چهارگزینه‌ای نیز از 2 تا 13 دی‌ماه از طریق کانال خانواده جهاددانشگاهی در پیام‌رسان  ایتا برگزار می‌شود،  افزود: برندگان این مسابقه جوایز نقدی نفیسی در نظر گرفته‌شده است که پس از مراحل داوری و انتخاب، طی مراسمی به آنان اهدا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: جهادگران علاقه‌مند برای شرکت در مسابقه «سعیدِ ایران» و آشنایی بیشتر باشخصیت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی می‌توانند با مراجعه به سایت جهاددانشگاهی به نشانی www.acecr.ac.ir  کتابچه تهیه‌ شده از آثار، دستاوردها و زندگی این جهادگر فقید را مطالعه کنند.

انتهای پیام
captcha