برگزاری بیش از 2 هزار نشست گفتمان دینی در مدارس البرز
کد خبر: 4186301
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

برگزاری بیش از 2 هزار نشست گفتمان دینی در مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از برگزاری دو هزار نشست گفتمان دینی با محوریت پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و دینی دانش‌آموزان در مدارس استان خبر داد.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس این استان گفت: به‌منظور پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی دانش‌آموزان، دو هزار نشست گفتمان دینی با محوریت ترویج سیره علمی و عملی پیامبر اکرم(ص) و مهدویت و پاسخگویی به سؤالات اعتقادی و دینی دانش‌آموزان در مدارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های تخصصی اعتقادی با حضور مدرسان و کارشناسان مذهبی برگزار می‌شود، افزود: یکی از موضوعات محوری این طرح در مدارس دخترانه، ترویج سبک زندگی فاطمی با محوریت عفاف و حجاب است.

این مسئول با تأکید بر اینکه تبیین مسائل دینی و اعتقادی به نسل آینده به‌ویژه جوانان و نوجوانان هدف اصلی از برگزاری گفتمان‌های دینی است، گفت: به لحاظ نیاز فکری جوانان در مورد مسائل دینی، اعتقادی و ضرورت توجه به تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان این گفتمان‌ها برگزار می‌شود.

حجرگشت بیان کرد: عفاف و حجاب، آسیب‌های اجتماعی، راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی، نقش معنویت در زندگی، دوست‌یابی در اسلام، اهمیت علم و دانش در زندگی از جمله موضوعات این گفتمان‌هاست.

انتهای پیام
captcha