فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی کردستان توسعه کشاورزی را به همراه دارد
کد خبر: 4186370
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹

فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی کردستان توسعه کشاورزی را به همراه دارد

رئیس جهادکشاورزی استان کردستان گفت: طرح های پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی کردستان موثر و کاربردی است و ما از این حوزه ها حمایت و استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان، پیمان اسکندری، رئیس جهادکشاورزی کردستان امروز، 15 آذر در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، اظهار کرد: فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی استان کردستان در راستای توسعه کشاورزی بسیار مهم و مفید است.

وی با بیان اینکه امروزه پژوهش بیشترین رونق را در کشاورزی ایجاد می کند، گفت: طرح‌های پژوهشی که در موضوع کشاورزی انجام می‌شود، بیشترین بازده را برای اقتصاد استان دارد.

رئیس جهادکشاورزی کردستان بیان کرد: متأسفانه امروزه نیروی متخصص کار در حوزه کشاورزی در استان وجود ندارد و در پروژه‌های کشاورزی با کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم و مجبور هستیم از استان‌های دیگر نیرو جذب کنیم.

وی در ادامه گفت: حوزه آموزش جهاددانشگاهی با توجه به اقدامات و دوره‌های کاربردی که دارد می‌تواند نیاز به آموزش نیروی انسانی را در بخش کشاورزی را در استان رفع کند و این مو ضوع میتواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی داشته باشد.

اسکندری در پایان یادآور شد: جهاددانشگاهی میتواند در حوزه پژوهش و آموزش کمک شایانی به جهادکشاورزی استان کند و در این خصوص لازم است تفاهنامه‌ای منعقد شود.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در این دیدار گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان در حوزه‌های مختلف همچون پژوهش، اشتغال، آموزش و کارآفرینی و فرهنگی توانسته نقش مهمی را در راستای توسعه استان کردستان ایفا کند.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم جهاددانشگاهی استان کردستان ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان‌های سنندج و بیجار بوده که استقرار چندین شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور از جمله دستاوردهای این مراکز در استان کردستان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: یکی از اهداف مهم این نهاد در استان بسط و گسترش فعالیت‌های پژوهشی بوده که در این راستا طی چند سال اخیر توانسته با برنامه‌ریزی دقیق، روند رو به رشدی را در استقرار واحدهای دانش‌بنیان داشته باشد.

وی گفت: رویکرد فعالیت‌های دانش بنیان استفاده از نیروهای جوان متخصص، پر انرژی و با انگیزه در قالب مجموعه‌های دانش‌بنیان است و در این راستا یک مجموعه دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی(کشت بافت) در معاونت پژوهشی مستقر شده و مشغول فعالیت می‌باشند.

اسدی یادآورشد: عقد تفاهم‌نامه همکاری در حوزه آموزش‌و‌پژوهش فیمابین جهادکشاورزی و جهاددانشگاهی می‌تواند در توسعه کشاورزی استان تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha