تحقق آرمان‌های جامعه را باید از دانشجو مطالبه کنیم
کد خبر: 4186449
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

تحقق آرمان‌های جامعه را باید از دانشجو مطالبه کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تحقق آرمان‌های جامعه را باید از دانشجو مطالبه کنیم، جریان دانشجویی مافوق جامعه قرار دارد و اجتماع و مردم از دانشجویان رنگ می‌گیرند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز ۱۶ آذر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه روز دانشجو سرآغاز جنبش‌های ضداستکباری است، اظهار کرد: تمام اندیشمندان دانشگاهی باید مظلومیت سه عزیز دانشجو در جریان استکبارستیزی را اسوه خود قرار دهند، زیرا استکبارستیزی ارزش عظیم انقلاب ماست. 

وی ادامه داد: ۷۰ سال پیش چنین روزی سرآغاز یک حرکت جنایتکارانه مزدوران استکبار بود که روحیه غیرانسانی استکبار جهانی را نمایش داد. حادثه ۱۶ آذر در سال ۳۲ و شهادت سه عزیز مظلوم دانشجو در کریدورهای دانشگاه تهران که در جریان اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفت، ماهیت سلطه استکبار بر مقدرات این کشور را روشن کرد. 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه حادثه ۱۶ آذر دقیقا چهار ماه پس از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و پنج سال پس از تأسیس نظام نامشروع اسرائیل رخ داد، افزود: این اتفاق به ما نشان داد هر حرکتی در جهت استکبارستیزی، از تبار علم و دانش رقم خواهد خورد، جنبش دانشجویی همراه با جنبش روحانی، بزرگترین عاملی است که می‌تواند استکبار را براندازی کند. 

علم‌الهدی با بیان اینکه پایگاه تمام حرکت‌هایی که در طول ۲۵ سال سلطه آمریکا بر این کشور رخ داد یا در دانشگاه بود یا در حوزه، گفت: زمانی شاه گفته بود در این کشور مخالفان من یک سری عمامه به سر اند و یک سری بچه مدرسه‌ای. 

وی افزود: پس از جنایات ۱۶ آذر همه فکر می‌کردند دیگر در کشور جریانی برای مقابله با استکبار شکل نخواهد گرفت و به مخیله کسی خطور نمی‌کرد که امروز پس از ۷۰ سال، نفرت از استکبار در دنیا جهانی شود. قدرت این مردم در منطقه چنان متبلور شده که ریشه نفوذ استکبار را از منطقه خواهد کند و امروز استکبار جهانی به عنوان یک منفور نکبت در عمق بینش تمام جهانیان قرار دارد و این افتخار شما دانشجویان است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ایده و آرمان جریانات ۱۶ آذر ۳۲ باید در ذهن شما باشد و به صورت یک راهبرد مسیر حرکت اجتماعی و سیاسی شما را روشن کند، امروز پس از ۷۰ سال که شما دانشجویان در رأس رهبری فکری جامعه قرار گرفته‌اید، این آرمان را ادامه دهید. جوانی، اهل علم بودن، آزاداندیشی، آرمان‌گرایی، شادی و در صحنه بودن از ویژگی‌های دانشجوست، جریانات غربی در بینش دانشجو اثر نمی‌گذارد و خواسته‌های نفسانی فکر او را نمی‌سازد، دانشجو به وضع موجود راضی نیست و به دنبال ارتقای زندگی سیاسی و اجتماعی خود است. 

وی با بیان اینکه تحقق آرمان‌های جامعه را باید از دانشجو مطالبه کنیم، اظهار کرد: جریان دانشجویی مافوق جامعه قرار دارد و اجتماع و مردم از دانشجویان رنگ می‌گیرند، لذا نباید چشم شما را زرق و برق زندگی مادی پر کند، زیرا اگر لذت و شهوت در ذهن دانشجو نقش ببندد، دیگر فردی نخواهد بود که به طبیعت اصلی دانشگاه وفادار بماند و ممکن است حتی دانشجوی ما هدف یک عده جریانات ورشکسته سیاسی قرار گیرد و شعار این جریانات از حنجره دانشجو خارج شود. 

امام جمعه مشهد افزود: اینکه دانشجو در اختیار چنین جریاناتی قرار گیرد، خلاف شأن دانشگاه است و اگر روزی این جریان بر دانشگاه مسلط شود، روز سقوط دانشگاه خواهد بود که خوشبختانه تا امروز این اتفاق در دانشگاه نیفتاده و یا اگر هم رخ داده، با یک مقابله نیرومند از سمت سایر دانشجویان شکست خورده است. 

علم‌الهدی همچنین با اشاره به گروه‌های جهادی دانشجویی، بیان کرد: حرکت‌های جهادی دانشجو و گروه‌های دانشگاهی جهادی پیش از انقلاب سابقه نداشت و امروز یک فضیلت است. جریان دانشگاهی با بیداری خود وارد میدان حرکت جهادی شده‌ و در کشور ما دانشگاه وقتی متولد شد که استکبار غرب می‌خواست با کمک رضاشاه، یک عده کلفت و نوکر برای خود تربیت کند و با این ایده دانشگاه را در کشور ما تأسیس کرد. 

وی افزود: تمام دانشمندان ما اعم از ملاصدرا، فارابی و... علم و دین را آمیخته با هم آموختند. از روزی که علم سکولار از دین جدا شد، ما هیچ مفاخر علمی نداشتیم و اگر احیاناً یک دانشمند ریاضی هم در دنیا نشان داده شد، دارای هیچ اثری بر زندگی مردم نبود و فقط یک شخصیت فکری محض بود و امروز تمام شرکت‌های دانش‌بنیان که زندگی مردم را از علم غرب بی نیاز کرده‌اند، محصول دانشگاه انقلابی هستند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن می‌خواست دانشگاه ما را لائیک کند و در پیش از انقلاب حتی نماز خواندن در دانشگاه ضدارزش بود، اما امروز دانشگاه تبدیل به مسجد شده و در کنار علم، نماز و نیایش نیز قرار گرفته است، لذا امروز این همه افتخار در دانشگاه‌های ما به وجود آمده و چشم جهان علم را پر کرده است و این خاصیت آمیختگی دین و دانش است که باید توسعه یابد، غیرتمندی امروز دانشجویان ما نیز عامل تمام پیشرفت‌هاست. 

انتهای پیام
captcha