ادای احترام جهادگران سازمان جهاددانشگاهی گیلان به شهدای دانشجو
کد خبر: 4186482
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

ادای احترام جهادگران سازمان جهاددانشگاهی گیلان به شهدای دانشجو

به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، تعدادی از جهادگران سازمان جهاددانشگاهی گیلان با حضور بر آرامگاه شهدای دانشجو در گلزار شهدای خشکبیجار، آستانه اشرفیه، لنگرود و رودسر به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

ادای احترام جهادگران سازمان جهاددانشگاهی گیلان به شهدای دانشجو

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با تبریک فرارسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: شانزدهم آذرماه یادآور رشادت دانشجویانی است که در برابر مستبدین ظالم ایستادگی کردند و سرآغاز تشکیل جنبشی تأثیرگذار در مسیر استکبارستیزی و آزادی خواهی ملت ایران شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان زیادی در کشور داشتیم که برای سرافرازی میهن اسلامی‌مان با ازخود گذشتگی ایثار کردند و به جنگ علیه باطل رفتند، افزود: ماه آذر، روز دانشجو و شهید کلیدواژه‌هایی هستند که ما را بر آن داشت تا به تعدادی از شهدای دانشجوی گیلانی که تولد یا شهادت‌شان در این ماه بود و خاطره‌ای وزین بر تاریخ مرز و بوم بر جای گذاشتند، ادای احترام کنیم.

شادپور گفت: شهید دانشجو «احمدرضا مظلومی رودپشتی»، دانشجوی رشته الهیات دانشکده شهید محلاتی قم و پاسدار بود، وی متولد دوم آذر ۱۳۴۲ است و در تاریخ ششم خرداد ۱۳۶۶ پس از برگزاری راهپیمایی روز قدس، با مسئولیت تبلیغات خارجی سپاه در شهر صور لبنان بر اثر انفجار بمب در اتومبیل توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید، آرامگاه این شهید در شهر خشکبیجار قرار دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی گیلان بیان کرد: شهید دانشجو «مهدی کامور» دانشجوی دانشگاه افسری در سیستان و بلوچستان بود، وی متولد 12 آذرماه سال ۱۳۶۶ بود که در عملیات بازرسی از یک دستگاه خودرو در ورودی شهر زاهدان در 26 تیرماه ۱۴۰۱ توسط راننده‌ای که مشغول حمل بار قاچاق بود، زیر گرفته شده و به شهادت رسید، آرامگاه این شهید بزرگوار در گلزار شهدای آستانه اشرفیه است.

وی افزود: شهید دانشجو «رضا عطارد»، متولد 23 تیرماه سال 1340 و دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد بود که در 15 آذرماه سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید، آرامگاه این شهید بزرگوار هم در گلزار شهدای لنگرود است.

شادپور تصریح کرد: شهید دانشجو «محمد بارفروشنده رودسری» متولد 10 فروردین‌ماه سال 1340 و دانشجوی رشته عمران در دانشگاه تبریز بود که ایشان در ۲۹ آذرماه سال ۱۳۶۲ در پشتیبانی و تدارکات و با مسئولیت رئیس هلال احمر رودسر به همراه دیگر شهید دانشجو «علی نقی نژادکریم» دانشجوی رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف با سمت معاون هلال احمر رودسر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه ادای احترام به شهدای دانشجو، پاسداشت رشادت‌های جوانان این مرز و بوم است که نه تنها در عرصه علم بلکه در میدان جهاد هم جاودانه شدند، گفت: به مناسبت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان تاریخ‌ساز به همراه تعدادی از جهادگران سازمان جهاددانشگاهی گیلان با حضور بر آرامگاه شهدای دانشجو در گلزار شهدای خشکبیجار، آستانه اشرفیه، لنگرود و رودسر به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردیم.

انتهای پیام
captcha