شهرستان‌های لرستان میزبان شهدای گمنام می‌شوند
کد خبر: 4186576
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

شهرستان‌های لرستان میزبان شهدای گمنام می‌شوند

مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان لرستان در ایام فاطمیه از ۲۰ آذرماه در سطح شهرستان‌های استان انجام و مراسم تدفین شهدای گمنام در شهرستان‌های سپیددشت، فیروزآباد و کوهنانی در ۲۶ آذرماه برگزار می‌شود.

تشییع پیکر سه شهید گمنام در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان لرستان عصر پنج‌شنبه، ۱۶ آذرماه به ریاست فرهاد زیویار، استاندار لرستان و با موضوع تشییع و تدفین شهدای گمنام در ایام فاطمیه در استان لرستان در سالن جلسات استانداری تشکیل جلسه داد.

 فرهاد زیویار، استاندار لرستان در این جلسه با تأکید بر اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فعالیت مسئولان و عموم مردم در این زمینه را به نوعی به عنوان ادای دین دانست و گفت: می‌توان مصوبات این جلسه را در قالب یک دستورالعمل به همه دستگاه‌ها ابلاغ کنیم.

وی افزود: نفس جلسه و هدف آن با دستور و امر و نهی انجام نمی‌شود و باید خودمان ابتدا عمل کنیم و فراموش نکنیم که  شهید ریشه است و ریشه را باید با جان و دل در بر گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به ادای دین و پرداخت بدهی در خصوص شهدا بر ضرورت ایجاد خلاقیت تأکید کرد و گفت: برگزاری مراسم و بزرگداشت‌ها و هم‌زمان کردن آنها با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و داشتن برنامه‌های متنوع برای نسل جوان و نوجوان و دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

وی افزود: در این مسیر همه باید کمک کنند، در خط مقدم فرمانداران  باید در شهرستان‌هایی که محل برگزاری مراسم، بزرگداشت‌ها،  تشییع و مراسم مختلف است اهتمام لازم را به خرج دهند. در مرحله بعد صدا و سیما اطلاع‌رسانی لازم را در زمینه‌های مختلف با زیرنویس کردن و انجام مصاحبه ها و برنامه‌های مختلف انجام دهند .

استاندار لرستان با بیان اینکه سایر بخش‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، گفت: نیروی انتظامی و هلال احمر به صورت فنی و بخش نرم‌افزار کار متوجه دستگاه‌هایی از جمله تبلیغات، آموزش پرورش، سپاه پاسداران، هیئت‌های مذهبی، بنیاد شهید حوزه هنری و... خواهد بود که لازم است در بخش نرم‌افزاری در رابطه با موضوع برنامه‌هایی داشته باشند.

 زیویار با تأکید بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی به صورت کارگروهی در ایام باقی‌مانده و بیان اینکه مردم لرستان در خدمت اهل‌بیت و شهدا هستند و این موضوع را بارها ثابت کرده‌اند، افزود: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار بزرگی است که از جانب امامین از بدو انقلاب شروع شده و می‌خواهیم خروجی همه این‌ها بر همراهی و همدلی بین همه آحاد مردم برای حضور مؤثر واقع شود.

 استاندار لرستان اظهار کرد: واقعاً نقطه امید دنیای اسلام  همین  مملکت اسلامی است که با این شرایط و با این سیستم و با این نظام توانسته است علی‌رغم همه فشارها و تهدیدهایی که متوجه آن است به راه خود ادامه دهد.

گفتنی است، مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان لرستان در ایام فاطمیه از ۲۰ آذرماه در سطح شهرستان‌های استان انجام و مراسم تدفین شهدای گمنام در شهرستان‌های سپیددشت، فیروزآباد و کوهنانی در ۲۶ آذرماه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha