اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی به ایده‌پردازی محدود نشود
کد خبر: 4186856
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
آیت‌الله دژکام:

اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی به ایده‌پردازی محدود نشود

به اعتقاد امام جمعه شیراز، در اتاق اندیشه‌ورزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس باید شاهد عملی شدن ایده‌ها باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امروز، 18 آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان ابتدا به تقدیر از عملکرد قرارگاه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: انصافا شاهد هستیم که کارهای خوبی در حال انجام است و با جدیت در این زمینه تلاش می‌شود. ممکن است کسانی که بیرون از گود هستند این را نبینند، اما مشاهده می‌کنیم که دست‌اندرکاران مسئله عفاف و حجاب، با تمام توان پای کار هستند. البته مسئله بزرگتر از حدی است که توقع داشته باشیم همین فردا نتایج کارها را مشاهده کنیم.

وی افزود: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر، باید اقدامات مؤثر و با سلیقه خوب انجام شود، وگرنه اگر تأثیر کافی نداشته باشد، اصلا واجب نیست. اما ما شاهد اقدامات مؤثر دست‌اندرکاران بوده‌ایم و لازم است از آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

آیت‌الله دژکام سپس به لزوم تغییر و تحول در نوع اتاق اندیشه‌ورزی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: اتاق فکر این دبیرخانه، صرفاً نباید به محلی برای ایده‌پردازی محدود شود. در عمل باید کارهای بیشتری ببینیم. باید با دستگاه‌ها تعامل برقرار شود و اگر می‌خواهیم نقشه مهندسی فرهنگی عملیاتی شود، دستگاه‌هایی که فعالیت‌هایی را عهده‌دار شده‌اند، باید در رابطه با اقدامات آن دستگاه گزارش بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین در ادامه سخنان خود آموزش رابطین دستگاه‌ها برای شناخت نقشه مهندسی فرهنگی را یک نیاز جدی توصیف کرد.

آیت‌الله دژکام در ادامه به تشکیل دبیرخانه بزرگداشت شهید دستغیب اشاره کرد و گفت: مأموریت این دبیرخانه به‌عنوان یک کار مستمر، باید این باشد که سبک زندگی اسلامی این شهید بزرگوار، از آنچه در آثار قلمی و بیانی ایشان موجود است، تدوین و ترویج شود.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت شهید آیت‌الله دستغیب و کلام تأثیرگذار ایشان برای اصلاح و تغییر سبک زندگی، به‌عنوان کلان مسئله اول، بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha