انتقاد از برخورد تبعیض‌آمیز حکومت بحرین با شیعیان
کد خبر: 4186919
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

انتقاد از برخورد تبعیض‌آمیز حکومت بحرین با شیعیان

خطیب جمعه مسجد الدراز در غرب منامه از برخورد تبعیض‌آمیز حکومت نسبت به شیعیان و ایجاد محدودیت برای آن‌ها در زمینه ساخت مسجد انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، شیخ محمد صنقور، خطیب جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز واقع در غرب منامه، پایتخت، در سخنانی تأکید کرد: اگر دشمن صهیونیستی می‌دانست که به خاطر جنایاتی که مرتکب می‌شود، محکوم خواهد شد، قطعاً جرأت انجام انجام چنین جنایاتی را نداشت.

وی افزود: دشمن صهیونیستی همچنان بر تجاوزات  و جنایات خود در حق ملت مظلوم فلسطین پافشاری می‌کند و فجیع‌ترین و هولناک‌ترین جنایات را شبانه‌روزی مرتکب می‌شود و به آنچه که در نکوهش و محکومیت اقدامات آن مطرح می‌شود، هم توجهی نمی‌کند. برای اینکه می‌داند این محکوم کردن‌ها جدی نبوده و تنها برای منحرف کردن افکار عمومی است.

خطیب جمعه مسجد الدراز در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی بحرین اشاره کرد و گفت: پدیده‌ای که اخیراً روند آن شدت گرفته است، ساخت مساجد از سوی اوقاف سنی در مناطق و روستاهایی است که تمام ساکنان آن‌ها شیعه هستند و حتی در مناطقی که یکی از برادران اهل سنت نیز حضور ندارد، دو تا سه مسجد ساخته شده است؛ این درحالی است که به شیعیان اجازه استفاده از این مسجد و پخش اذان داده نمی‌شود.

وی در همین رابطه افزود: اوقاف جعفریه در زمینه ساخت مسجد با محدودیت‌های بسیاری مواجه است و در موارد مشابه در پاسخ به درخواست‌های آن برای ساخت مسجد اعلام می‌شود که امکان ساخت مسجد در مناطقی که شیعیان در آن حضور ندارند، وجود ندارد.

شیخ سنقور ادامه داد: در این زمینه محدودیت‌ها بیشتر شده است و حتی در مناطقی که ساکنان آن شیعه هستند نیز اجازه ساخت مسجد به اوقاف جعفری داده نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha