تعلیم و تربیت صحیح در مدارس زمینه‌ساز ترقی جامعه خواهد بود
کد خبر: 4186984
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

تعلیم و تربیت صحیح در مدارس زمینه‌ساز ترقی جامعه خواهد بود

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان گفت: وظیفه اصلی معلمان، تعلیم و تربیت انسان است و این تعلیم و تربیت اگر به درستی ادا شود و با عشق همراه باشد قطعا جامعه در تمامی ابعاد ترقی خواهد یافت.

آیین جشن نومعلمان کردستانی

 به گزارش ایکنا به نقل از  روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان دیروز، 18 آذر در آیین جشن نومعلمان شهرستان‌های مریوان و ضمن خوش آمدگویی به نومعلمان گفت: جایگاه معلم یک جایگاه ویژه است و این امر هم در بُعد معنوی و هم بُعد اجتماعی مورد تأیید و تأکید است؛ لذا شما که تازه مفتخر به پوشیدن این ردا شده‌اید، بدانید که قدم در یک راه بسیار مقدس گذاشته اید که در طول تاریخ مانندی به خود ندیده است.

وی افزود: وظیفه اصلی شما تعلیم و تربیت انسان است و این تعلیم و تربیت اگر به درستی ادا شود و با عشق همراه باشد قطعا جامعه در تمامی ابعاد ترقی خواهد یافت.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: شما بر اساس علاقه خودتان و دارا بودن صلاحیت علمی به این حرفه مقدس ورود پیدا کرده‌اید لذا باید حساسیت جایگاه را درک کنید و تمام تلاش خود را بکار ببندید که از ظرفیت‌های در اختیار استفاده کنید تا بتوانید صادقانه و دلسوزانه به جامعه خدمت کنید.

وی افزود: شما نومعلمان اگر می‌خواهید مسیر پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت را به درستی و با شور و نشاط طی کنید، سعی کنید همواره به روز بمانید چراکه این یک شاخص مهم برای رشد روز افزون است.

ناظمی‌جلال در پایان یادآور شد: شناخت دقیق از اسناد فرادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش، داشتن سواد رسانه‌ای و احترام به دانش‌آموزان و آموزش آن به دانش‌آموزان از جمله انتظارت از شماست که ان شاالله به درستی محقق خواهد شد.

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان هم در این ویژه برنامه گفت: ورود شما معلمان گرانقدر به مجموعه تعلیم و تربیت شهرستان و به تعبیری دیگر به بدنه دولت انشالله مبارک است و بتوانید سر منشاء خیر و برکات باشید.

وی افزود: علوم به تعبیر ارسطو دارای موضوعات مختلفی است؛ بعضی از این موضوع‌ها مهم‌تر و مفیدتر است چراکه دارای سودمندی بیشتری برای جامعه هستند؛ بین مشاغل هم بعضی از شغل‌ها مفیدتر و مهم‌تر بوده و  بعضی از آنها فراتر از حرفه و شغل است که حرفه معلمی از جمله آن‌هاست.

فرماندار شهرستان مریوان در پایان یادآور شد: شان و مقام معلمی بسیار بالاست چون این جایگاه به مقام ربوبیت و نبوت بر می گردد؛ لذا قابل قیاس با هیچ نوع شغل و حرفه دیگری نیست.

جهانی، مدیر آموزش‌و‌پرورش سروآباد هم در این نشست گفت: حرفه معلمی را نباید به مثابه یک شغل نگاه کرد؛ چون گاهی مواردی پیش می‌آید که با شاخص‌های یک شغل عادی قابل تعبیر و تفسیر نیست.

وی افزود: این حرفه نیازمند یک ظرافت کاری خاص است که با روال‌های عادی قابل انجام نیست؛ بلکه باید با فراهم کردن موقعیت یاددهی- یادگیری پتانسیل های بالقوه دانش‌آموزان را  در مسیر بالفعل بودن قرار دهد؛ چون دانش‌آموزان نزد ما امانت هستند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش سروآباد یادآور شد: معلم باید دانش، نگرش و بینش مدار باشد و این لازمه تأثیر گذاری و پر کردن شکاف‌های بین نسلی است؛ و اینکه زمینه تحقق اهداف ساحت های شش گانه سند تحول را فراهم آورد.

نعمت مرادی، مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان مریوان در ادامه ضمن تبریک به فرهنگیان جدید الورود گفت: معلم به عنوان محور اصلی همه فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت نقش بسیار بسزایی در پیشبرد دقیق امور برای رسیدن به اهداف اسناد فرادستی دارد.

وی افزود: ان شالله شما نومعلمان سرآغاز بسیار خوبی را داشته باشید و در ادامه کار هم بتوانید با موفقیت این مسیر مقدس را ادامه دهید.

یادآور می‌شود؛ در پایان سوگندنامه معلمان جدید الورود  قرائت که توسط حاضران همخوانی  و نهایتا از تعدادی نو معلم که در زمینه مختلف سرآمد بودند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha