زندگی حضرت زهرا(س) سراسر الگوست
کد خبر: 4187353
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

زندگی حضرت زهرا(س) سراسر الگوست

جانجانی با اشاره به الگوگیری بانوان از حضرت زهرا(س)، گفت: آیا بانوان نمی‌توانند از حضرت زهرا(س) در جنبه‌های مختلفی همچون حجاب و پوشش الگو بگیرند، زندگی آن حضرت در تمامی زوایا الگوست و سراسر برای همگان درس است.

زهرا جانجانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کارگاه سبک زندگی فاطمی عصر امروز ۲۰ آذرماه در سالن جلسات نوروزنژاد جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با حضور بانوان کارمند این سازمان برگزار شد.

در این جلسه زهرا جانجانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با تسلیت این ایام، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) این بانوی بزرگ اسلام زندگیشان سراسر از نکته‌هایی است که برای هر نسلی می‌تواند الگو باشد و او را به مسیر درست زندگی راهنمایی کند.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلفی که اگر بخواهیم تنها در خصوص ابعاد تربیتی و همسرداری ایشان بگوییم ساعت‌ها جای بحث مفصل دارد و در این مجال نمی‌گنجد، سراسر درس است و برای بانوان الگوست و پیامبر(ص) در اینباره فرموند فاطمه سرور تمام بانوان جهان است و این سروری در تمامی جهات زندگی ایشان نمود دارد.

جانجانی تصریح کرد: به عنوان مثال حضرت زهرا(س) پس از وفات مادر گرامیشان در کودکی جای مادر را برای پدرشان پر کردند و آنقدر به پدر رسیدگی می‌کردند که لقب «اُم‌ابیها» گرفتند و این لقب نشان از مهر و دلسوزی آن بانوی والامقام دارد.

زندگی حضرت زهرا(س) سراسر الگوست

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیامبر(ص) به آن میزان دختر گرامیشان را دوست داشتند که هر زمان ایشان به جایی ورود می‌کردند از جا برمی‌خواستند و این‌ها مطالبی است که دختران ما باید از آن الگو بگیرند.

وی با اشاره به همسرداری آن بانوی بزرگ، افزود: حضرت زهرا(س) در مقام همسر هیچ‌گاه از امیرالمؤمنین(ع) درخواستی نداشتند که آن حضرت از عهده آن برنیایند و ایشان با تمام سختی‌های آن دوران به ویژه مشکلات اقتصادی ساختند و با اینکه حضرت زهرا(س) دختر رئیس حکومت بوند و می‌توانستند بهترین زندگی را داشته باشند، اما ساده زیست بودند و این ساده‌زیستی در تمامی جهات زندگیشان نمود دارد و آیا این امور الگویی والا برای زنان ما نیست.

جانجانی با بیان اینکه در ابعاد معنوی حضرت زهرا(س) برای فرزندان خود نمونه و الگو بودند با اشاره به اینکه آن حضرت در شب‌های ماه رمضان به عبادت می‌ایستادند و در نیمه‌های شب به یاد تمامی همسایگان خود بودند، گفت: امام حسن(ع) از مادر خویش پرسش داشتند که آیا مادر جان در دعاهایتان به فکر ما نیز بودید آن حضرت در جواب پاسخ می‌دهند که اول همسایه و بعد خانه، آیا این موضوع سرشار از معارف معنوی در زندگی اجتماعی نیست که آن بانوی والامقام با رفتار عملی به فرزندان می‌آموزند که همسایه مقدم بر خود است.

وی با اشاره به مسئله ازدواج و فرزندآوری حضرت زهرا(س)، افزود: آیا بانوان ما نمی‌توانند از ایشان در زمینه ازدواج و فرزندآوری همچنین همسرداری و تربیت فرزند الگو بگیرند و به ایشان اقتدا کنند.

زندگی حضرت زهرا(س) سراسر الگوست

جانجانی تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند که زهرا(س) برای من بهترین یاور در اطاعت فرمان خداست، ایشان بانویی گرانقدر و مادری دلسوز و مهربان در تربیت فرزندان بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تأکید کرد: حضرت زهرا(س) در ولایتمداری و دفاع از ولایت مردانه ایستادند و در این راه به شهادت رسیدند و امیدست تا بانوان ما قدر این الگو را بدانند و از آن بهره بگیرند.

انتهای پیام
captcha