بیش از ۲ هزار کرمانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند
کد خبر: 4187514
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

بیش از ۲ هزار کرمانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده از ۱۷ دی‌ماه امسال در کرمان آغاز می‌شود، گفت: در مرحله نخست اعزام‌ها دو هزار و ۳۱۳ نفر از کرمان (هر پرواز حدود ۲۶۰ نفر) اعزام می‌شوند.

محمدعلی ایرانمنش مدیرکل حج و زیارت استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی ایرانمنش، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان امروز، ۲۱ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع آغاز اعزام حج عمره با بیان اینکه پس از هشت سال مشتاقان سرزمین وحی، توفیق حضور در سرزمین‌های وحی به‌صورت عمره مفرده را پیدا کردند، گفت: از ۲۸ آذرماه امسال پروازهای عمره مفرده از تهران آغاز می‌شود و این پروازها در کرمان از ۱۷ دی‌ماه امسال آغاز می‌شود و تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر پنج روز یک بار پرواز به سرزمین‌ وحی انجام می‌شود، افزود: ۱۰ ایستگاه پروازی در کشور مشخص شده است که یکی از این پروازها از شهر و فرودگاه بین‌المللی کرمان و با هواپیمایی ایران‌ایر انجام می‌گیرد.

ایرانمنش اظهار کرد: در مرحله اول اعزام‌ها تا ابتدای ماه رمضان امسال ۷۰ هزار زائر اعزام می‌شوند که پروازهای ابتدایی به مقصد مدینه منوره است اما پروازهای کرمان به مقصد جده است. در مرحله نخست اعزام‌ها دو هزار و ۱۱۳ نفر از کرمان (هر پرواز حدود ۲۶۰ نفر) اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌ثبت نام زائران از اولویت یک تا ۱۵۰ از ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر هیچگونه سهمیه‌ای وجود ندارد و حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور در نوبت اعزام داریم و هیچ منعی برای خرید فیش حج نیست. زائران می‌توانند در گروه‌های ده نفره در سامانه عمره حج پیش‌ثبت‌نام کنند که قابلیت ویرایش نیز وجود دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان تصریح کرد: ثبت‌نام در حال حاضر استانی است و گذرنامه‌ افراد باید حداقل شش ماه اعتبار از زمان اعزام داشته باشد. ارز همراه زائر نیز تاکنون مشخص نشده اما روند آن همانند ارز حج تمتع است. هزینه حج عمره حدوداً ۴۵ میلیون تومان برای ۱۰ روز (۵ روز مدینه منوره و ۵ روز مکه) است.

ایرانمنش با تأکید بر اینکه زائران حتماً باید واکسن مننژیت را تزریق کرده باشند اما نیاز به واکسن کرونا نیست، گفت: زائران می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه حج و زیارت یا کد دستوری*۴*۶۴۵۱۱# و یا با استفاده از سامانه عمره اولویت خود را مشخص کنند.

انتهای پیام
captcha