جزئیات مراسم تشییع ۸ شهید گمنام در قزوین
کد خبر: 4187545
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

جزئیات مراسم تشییع ۸ شهید گمنام در قزوین

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: تشییع شهدای گمنام در قزوین روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح از مبدأ میدان آزادی به سمت خیابان نادری، فلکه میرعماد، میدان سرداران و در انتها محوطه استانداری تشییع خواهند شد. وداع با این شهدا شنبه شب ۲۵ آذر ۱۴۰۲ در مسجد امام خمینی(ره) واقع در چهار راه غیاث آباد برگزار می‌شود.

شهید گمنام

به گزارش ایکنا از قزوین، سرهنگ پاسدار محمد امیری‌مقدم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، امروز ۲۱ آذر در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به صورت سراسری، ۲۸۰ شهید گمنام در سطح کشور تشییع خواهند شد. به طور کلی ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در مراکز استان‌ها تشییع می‌شوند، از این تعداد شهید گمنام هشت شهید نیز در استان قزوین به خاک سپرده خواهند شد.

وی بیان کرد: تشییع شهدای گمنام در قزوین روز یکشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح از مبدأ میدان آزادی به سمت خیابان نادری، فلکه میرعماد، میدان سرداران و در انتها محوطه استانداری تشییع خواهند شد. وداع با این شهدا شنبه شب ۲۵ آذر ۱۴۰۲ در مسجد امام خمینی(ره) واقع در چهار راه غیاث آباد برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برای تشییع شهدا در ۵۲ نقطه از استان اعلام آمادگی شده بود که ۲۲ نقطه حائز شرایط بودند و در نهایت با کارشناسی‌های انجام شده هشت نقطه برای تشییع شهدا در نظر گرفته شد. این هشت شهید در نقاطی از جمله محوطه استانداری، مجتمع شمیم کوثر در مؤسسه میثاق رزم‌آوران واقع در شهرک کوثر، پارک نماز شهر الوند، پارک لاله واقع در شهر ارداق، شهر سیردان، شهرک یحیی‌آباد، روستای آقا بابا و روستای بکندی تشییع خواهند شد.

وی افزود: از ۱۷ آذر تا۲۰ آذر مراسم استقبال از این شهدا در شهرستان‌ها و شهرهای استان قزوین انجام شد و شاهد استقبال خوبی نیز بودیم. هشت شهید گمنامی که در قزوین تشییع خواهند شد مربوط به عملیات‌های کربلای یک قلاویزان، خیبر مجنون، کربلای چهار ام‌الرصاص، کربلای ۶ سومار، بدر شرق دجله، مطلع‌الفجر گیلان‌غرب، پاتک دشمن سال ۶۷ و ایذایی والفجر هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: این شهدا بین رده سنی ۲۰ تا ۲۷ قرار دارند، سه شهید ۲۰ ساله، ۲ شهید ۲۲ ساله، یک شهید ۲۳ ساله، یک شهید ۲۴ ساله و یک شهید ۲۷ ساله بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هشت یادمان که از سنوات گذشته به دلیل بی‌مهری و عدم پیگیری‌ها نیمه کاره باقی مانده بود نیز طی یک سال گذشته تکمیل شد و با هشت شهید فعلی، به طور کلی استان قزوین دارای ۵۱ یادمان شهید گمنام است. در تلاش هستیم ساخت یادمان این هشت شهید گمنام تا روز تشییع به پیشرفت ۷۰ درصدی برسد و تا اربعین شهدا نیز کامل خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: کارنامه‌ نمایندگان مردم قزوین در مجلس، در حوزه ایثار و شهادت کارنامه قابل قبولی نیست و ما در این خصوص از نمایندگان گلایه‌ جدی داریم چراکه هم در برنامه هفتم توسعه و هم همراهی در ساخت یادمان‌ها، شاهد بی‌توجهی آنان هستیم.

امیری مقدم در پایان درباره تعداد شهدای مفقودالاثر قزوین گفت: با توجه به آماری که از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به دست ما رسیده استان قزوین ۱۷۰ شهید مفقودالاثر دارد.

انتهای پیام
captcha