اصول زندگی حضرت زهرا(س)؛ راهکاری عملی برای تمامی اعصار
کد خبر: 4188413
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
رئیس حوزه‌های علمیه خواهران گلستان بیان کرد:

اصول زندگی حضرت زهرا(س)؛ راهکاری عملی برای تمامی اعصار

حسینی واعظ با بیان‌اینکه در هر لحظه باید زندگی‌مان را با این بانو بزرگوار جهان اسلام بسنجیم، گفت: بهره‌مندی از اصول زندگی حضرت زهرا(س) محدود به زمان نیست و باید با ترویج زندگی فاطمی از ایشان الگوبرداری کنند.

سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستانسیده نفیسه حسینی واعظ، رئیس  حوزه‌های  علمیه خواهران گلستان در گفت‌ و گو با ایکنا از گلستان، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: با نگاه به سیره زندگی حضرت زهرا(س) درمی‌یابیم ایشان الگوی عینی کتاب قرآن بوده که در بعد فردی و اجتماعی ظهور و بروز پیدا کرده‌اند.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان با بیان‌اینکه در هر لحظه باید زندگی‌مان را با این بانو بزرگوار جهان اسلام بسنجیم، اظهار کرد: این بدان معنا نیست که زندگی‌مان را با 1400سال پیش مقایسه کنیم بلکه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بهینه بتوانیم همچون ایشان به نشر معارف اسلام و اهل‌بیت‌(ع) پراخته و به نحواحسن از ایشان الگوبرداری کنیم.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه بهره‌مندی از اصول زندگی حضرت زهرا(س) محدود به زمان نیست، ادامه داد: یکی از عواملی که امروزه سبب بی رغبتی جوانان به ازدواج شده، تشریفات بوده و در زمانه‌ای که اکثر دختران زندگی تشریفاتی داشتند، ایشان با دوری از تجملات و برگزاری مراسم ساده به ازدواج حضرت علی(ع) در آمدند.

وی استفاده از تکنولوژی و علم را عاملی مهم در امر تربیت فرزند دانست و افزود: با استفاده از شیوه تربیتی حضرت زهرا(س) می‌توان فرزندانی را بپرورانیم که دنیا را تکان داده و همچون حضرت زینب(س) در جامعه‌ای که برای زنان ارزش قائل نمی‌شدند، ایشان با حضور به موقع و سخنان بلیغ خود، پیامشان را به 1400 سال آینده نیز منتقل کردند.

این فعال فرهنگی ویژگی‌هایی همچون شب‌زنده‌داری، زیست عفیفانه، همسرداری و قناعت را از دیگر اصول زندگی برشمرد و تصریح کرد: سوره «انسان» که در شأن اهل‌بیت پیامبر(ص) نازل شده است، از ویژگی ازخودگذشتگی و انفاق این بانو پرده برمی‌دارد و اصل ثابت دیگری را به نمایش می‌گذارد.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان با اشاره به نقش محوری و رسالت اجتماعی حضرت زهرا(س)، بیان‌ کرد: متولد شدن ایشان در جامعه‌ای که جایگاه زنان متزلزل بوده، پیامبر(ص) به همراه حضرت زهرا(س) و تمهیدات درست، فضای جامعه و نگاه اطرافیان را به جایگاه زن و دختران متحول کردند.

حسینی واعظ با بیان‌اینکه در زمانه‌ای که برتری به نژاد و قبیله بود، پیامبر اسلام(ص)، خانواده  و از میان اعضای خانواده «مادر» را مهمترین و محوری‌ترین عنصر بیان کرد و افزود: با نگاه به حدیث کسا در می‌یابیم که این نقش محوری نیز به عهده حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز، بعضی دختران و زنان ما بخاطر نیرنگ و مکر دشمنان مجذوب زرق و برق دنیا شده‌ و احساس بی‌هویتی می‌کنند، اظهار کرد: بر همگان واجب است تا به ترویج زندگی فاطمی پرداخته و ایشان را به عنوان الگویی برتر برای زنان معرفی کرده و اصول رفتاری حضرت زهرا(س) را در زندگی خود نهادینه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «مهمترین درسی که از زندگی ایشان می‌گیریم، چه هست؟»، گفت: تمام ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار برای ما درس است اما مهمترین آن زمانه شناسی است که به ما کمک می‌کند تا با بصیرت به تبیین مسائل و مشکلات بپردازیم.

انتهای پیام
captcha