مکتب حضرت زهرا(س) عرصه انسان‌سازی است
کد خبر: 4188431
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

مکتب حضرت زهرا(س) عرصه انسان‌سازی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مکتب فاطمی عرصه انسان‌سازی است، گفت: در این عرصه تلمذ و حرکت کنیم، از این میدان فاصله نگیریم و خود را در این مجموعه تربیتی قرار دهیم تا به سعادت برسیم.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۶ آذرماه در آیین تشییع شهدای گمنام در شهرکرد با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: امروز آمدید تا با شهدا تجدید بیعت کنید، تا به ظالمان و ستمگران و غاصبان بگویید درست است امروز جولان می‌دهید و بیشترین ظلم و ستم را در غزه انجام می‌دهید و دل بیداران عالم را خون کرده‌اید اما بدانید طولی نمی‌کشد که نابودی برای شما رقم می‌خورد، فلسطین پیروز می‌شود و غزه جشن پیروزی خود را خواهد گرفت، آمدید که بگویید در این امر هیچ تردیدی وجود ندارد.

وی افزود: حضور مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام این پیام را به جهانیان می‌رساند که امروز روز بیان فضایل حضرت زهراست، زهرا(س) یک انسان بهشتی بودند که همه وجودشان در جهت رضای پروردگار بود و جان خود را برای این راه فدا کردند. این بانوی بزرگوار را ام ابیها می‌خوانند که این امر توجیهات و معانی بسیار زیادی دارد، یکی از آن معانی این است که ام به معنای ریشه بوده و وجود رسول‌الله(ص) اسلام مجسم است این اسلام مجسم یک درخت تنومند دارد که ریشه‌اش فاطمه(س) است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ام‌ابیها یک  ریشه‌اش منظور جهاد فاطمی است، همان جهادی که حضرت زهرا(س) بنا نهادند و جان خود را در این راه قربانی کردند، اگر جهاد فاطمی نبود درخت اسلام شکل نمی‌گرفت، رشد نمی‌کرد و راه و مسلک پیامبر(ص) بر روی زمین می‌ماند، در حقیقت مراد از ام‌ابیها اشاره به ریشه اسلام، قرآن، دین و هدایت بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مکتب فاطمی عرصه انسان‌سازی است، تصریح کرد: در این عرصه تلمذ و حرکت کنیم، از این میدان فاصله نگیریم و خود را در این مجموعه تربیتی قرار دهیم تا به سعادت برسیم.

وی در پایان ضمن قدردانی از مردمی که در تشییع شهدا شرکت کردند، گفت: ارواح طیبه شهدا با شما هستند و شما را دعا می‌کنند، اعتقاد ما بر این است که بر اساس باورها حاجت می‌گیریم و توسل می‌جوییم، قطعاً راه پر رهرو و راه انقلاب اسلامی با این وحدت و همراهی‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha