افزایش بهره‌وری موقوفات چهارمحال‌وبختیاری با همکاری گروه‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4188562
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

افزایش بهره‌وری موقوفات چهارمحال‌وبختیاری با همکاری گروه‌های دانش‌بنیان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: افزایش بهره‌وری موقوفات استان با یاری گرفتن از گروه‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین اهداف این سازمان است.

مزرعه چغندر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: امسال مزرعه موقوفه بودنجان واقع در روستای قلعه سلیم، با حضور یک گروه دانش‌بنیان زیر کشت چغندر قند رفت.

وی افزود: با توجه به اینکه کاراصلی این تیم دانش‌بنیان، اصلاح ساختار و بافت خاک است، در سال جاری شاهد افزایش و رشد تولید محصول چند برابری در این مزرعه بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در صنعت کشاورزی دنیا، چغندرقند با توجه به فرآورده‌های جانبی چون شکر و قند، به عنوان یک محصول استراتژیک شناخته می‌شود.

امیری با اشاره به رسالت اوقاف و امور خیریه در حوزه اشتغال‌زایی بیان کرد: با اجرای این طرح در مزرعه موقوفه بودنجان، برای 10 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی و مهم اوقاف و امور خیریه حفظ و صیانت از موقوفات در راستای نیت واقف می‌باشد، درآمد حاصله از فروش محصولات، در راستای اجرای نیت واقف هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: استفاده از گروه‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از روش‌های نوین در عرصه کشاورزی از دو سال پیش و در موقوفات زراعی شیخ رجب دستگرد و حاج سلیمان بروجن در دستور کار این نهاد در استان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha