ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اجرای مطالبات جامعه فعال است
کد خبر: 4188932
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
استاد حوزه علمیه قم:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اجرای مطالبات جامعه فعال است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر علم‌الهدی گفت: فعالیت‌‎های ستاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اجرای مطالبات جامعه فعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر علم‌الهدی، استاد حوزه علمیه در استان قمبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالامیر علم‌الهدی، استاد حوزه علمیه قم، در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، با اشاره به اینکه آمرین به معروف در رتبه انبیا و رسول هستند، اظهار کرد: به فرموده امام باقر(ع) انبیاء به مبدأ و معاد یقین داشتند و خود را در پیشگاه پروردگار پاسخگو می‌دانستند، بنابراین آمران به معروف نیز با این یقین که باید به خداوند پاسخگو باشم و نه به پیشگاه خلق، به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: آمر به معروف زمانی که در جهت اصلاح اموری موفق می‌شود، دارای جایگاه ویژه‌ای است و باید آن را را قدر بداند و از خداوند شاکر باشد؛ آمرین این فریضه باید خود دارای شجاعت باشند و مقتدرانه کار را به دست بگیرند و از جهاتی نیز باید مراقبت کنند که خود گرفتار منکر نشوند که یکی از این منکرها مفارقت از مردم است که یک گناه اجتماعی است، بنابراین حتماً باید از مردم در انجام کارها کمک گرفته شود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه لازم است در مکان‌های عمومی فعالیت‌های فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد، بیان کرد: در مکان‌هایی مانند پارک‌ها  اقدام به برگزاری فعالیت‌های مذهبی پخش اذان و یا برگزاری نماز جماعت صورت گیرد؛ مثلا زمانی در میدان ونک یک کار فرهنگی با زمینه اجرای فریضتین این بود که صوت اذان در آن منطقه با اجرای چند جوان انجام شد و باعث توجه افراد و انجام ندادن گناه در همان زمان شد و این کار با گذشت زمان در شهرهای مختلف کشور نیز اجرا شد.

علم‌الهدی ادامه داد: در مسئله عفاف و حجاب نیز بانوان محجبه ما باید در میدان حضور داشته باشند، در مجموعه‌های فرهنگی، مراکز خرید و مکان‌های تفریحی این کار باعث می‌شود که بقیه قشرهای مذهبی در جامعه راحت‌تر حضور پیدا کنند. بنابراین، باید سعی کنیم که جامعه به سمتی پیش نرود که بانوی محجبه ما از حجاب خود خجالت بکشد اگر جو رها شود دشمن آن را فتح می‌کند.

وی گفت: اگر قشر مذهبی در جامعه عقب بنشیند دشمن تمام مکان‌ها از مدارس تا سینما و پارک‌ها را اشغال می‌کند، بنابراین در فضاگیری باید حساس بود. روش دیگری که در موفقیت اجرای این فریضتین مهم است این است که فعالیت‌های ستاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان به مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اجرای مطالبات جامعه فعال است این کار باعث می‌شود که آحاد مردم با ستاد همکاری کنند. 

این استاد حوزه در پایان گفت: ما می‌توانیم با یک برخورد خوب و اخلاق خوش در جامعه این فریضه را اجرا کنیم، نباید منفی‌گرا بود و منفی صحبت کرد حتی لازم است که از روانشناسان خبره در جهت آموزش روش امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد مثبت‌گرایی استفاده کرد تا نگاه افراد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه مثبت در جهت اصلاح امور باشد.

انتهای پیام
captcha