پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند
کد خبر: 4188944
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدند

پژوهشگران جهاددانشگاهی استان اردبیل به‌مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و همزمان با پویش «سعید ایران» تجلیل شدند.

پژوهشگران جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، به‌مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و همزمان با پویش «سعید ایران»، پژوهشگران جهاددانشگاهی استان اردبیل تجلیل شدند.

حسام رسولی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۸ آذرماه در نشست صمیمی با جهادگران معاونت پژوهش و فناوری واحد اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با اشاره به رسالت‌های جهاددانشگاهی، کاربست علم و فناوری را مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت جهاددانشگاهی بیان کرد.

وی پژوهش‌های کاربردی، توسعه‌ای و بنیادی را سه شیوه مهم پژوهش دانست و گفت: پژوهش کاربردی با رویکرد حل مسئله است و پژوهش‌های توسعه‌ای بیشتر در واحد‌های صنعتی و غیرصنعتی کاربرد دارد و واحد‌های تحقیق و توسعه در این زمینه فعال هستند و در تحقیقات بنیادی به بدنه یک رشته علمی، مفاهیم و دانشی نو اضافه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با تشریح پژوهش بنیادی ادامه داد: جهاددانشگاهی در هر سه مورد پژوهش یادشده کارنامه قابل قبولی دارد و به‌ویژه در حوزه سلامت، درمان و پزشکی حرفی برای گفتن دارد و ویژگی مهم این نهاد انقلابی آن است که توانسته است تحقیقات بنیادی را کاربردی کند و امروز تأثیر آن در زندگی مردم قابل مشاهده است و اثرگذاری لازم را دارد.

رسولی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری کار بزرگی کرده است که زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی به‌عنوان محققی به تمام معنی و یک دانشمند مؤمن و متعهد توانسته است نه تنها به مردم ایران بلکه به جهان بشریت خدمت کند. هوشمندی ایشان و توانمندی وی از یک ظرف و دغدغه‌مندی نسبت به جهان و کشور از سوی دیگر باعث شده تا در جهان تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha