نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی فردخت در کاشان افتتاح می‌شود
کد خبر: 4189110
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
همزمان با هفته «پوشش ایرانی اسلامی»

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی فردخت در کاشان افتتاح می‌شود

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش‌بنیان فردخت از آغاز به کار نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره با شروع هفته «پوشش ایرانی اسلامی» خبر داد که برای اولین بار در ایران با محوریت کاشان نام‌گذاری می‌شود.

نشست خبری افتتاح نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی فردخت در کاشانبه گزارش ایکنا از اصفهان، نشست خبری افتتاحیه نمایشگاه ملی «فردخت» و اعلام هفته «پوشش ایرانی اسلامی» که برای اولین بار در ایران با محوریت کاشان نام‌گذاری می‌شود، امروز، ۲۹ آذرماه در سالن جلسات فرماندهی سپاه ناحیه کاشان برگزار شد. 

محمدرضا نجفی، دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش‌بنیان فردخت با بیان اینکه این جشنواره از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز به کار کرد، در مهرماه آیین رونمایی از پوستر آن برگزار شد و در نهایت نام‌نویسی افراد تا ۱۵ آبان‌ماه ادامه داشت، اظهار کرد: در سه بخش جشنواره که شامل مانتوی اجتماع، کالکشن اجتماعی خانواده و بخش مقاله و پژوهش است، به ترتیب ۶۵۰ مانتو از ٢٢ استان به اضافه ۲۳۰ طرح ارسال شد. در بخش پژوهش نیز ارسال آثار تا ١٠ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فردخت در روز شنبه، دوم دی‌ماه سال جاری در سالن مهربان فرهنگسرای مهر با حضور سردار سپهری، عضو شورای مرکزی عفاف و حجاب کشور خبر داد و افزود: روز چهارشنبه، ششم دی‌ماه نیز مراسم اختتامیه با حضور نمایندگان چهار وزارتخانه در تالار شهر کاشان برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش‌بنیان فردخت با بیان اینکه هم‌اکنون داوری آثار از سوی داوران تأییدشده در کارگروه مد و لباس کشور در حال انجام است، بیان کرد: بعد از انتخاب مانتوها و طرح‌های برگزیده، نمایشگاهی از این آثار از دوم تا هشتم دی‌ماه سال جاری در تالار شهر کاشان از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود. آغاز به کار این نمایشگاه با شروع هفته «پوشش ایرانی اسلامی» در کاشان همراه خواهد بود که قرار است برای اولین بار در ایران با محوریت کاشان نام‌گذاری شود. 

شگرد موفقیت فردخت، توانمندسازی مخاطبان است

عادله‌سادات تقاعدیان، معاون ستاد اجرایی جشنواره فردخت نیز در این نشست با بیان اینکه شگرد موفقیت فردخت، توانمندسازی مخاطبان است، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه از جمله اقداماتی است که در راستای تداوم این توانمندسازی، شناسایی قشر فعال و در نهایت پیوند زدن آنان به جشنواره فردخت انجام می‌شود. این جشنواره طی شش ماه به برپایی سه دوره آموزشی پرداخت که شامل دو دوره آموزشی متوسطه برای عموم هنرمندان و یک دوره پیشرفته دانش‌افزایی طراحی پوشش ایرانی اسلامی با مدیریت، مجوز و گواهی بین‌المللی دانشگاه الزهرا(س) و شرکت ١٠٠ نفر از هنرمندان کاشانی و غیرکاشانی بود.

وی با بیان اینکه گفتمان‌سازی پوشش ایرانی اسلامی در جامعه هدف، رسالت اصلی جشنواره فردخت بوده است، توضیح داد: علاوه بر این‌، ما در کاشان دوره‌ای با موضوع طراحی مانتوی ایرانی اسلامی برای عموم خیاطان با تدریس استادان کاشانی در مرکز فنی و حرفه‌ای به مدت ۱۰ جلسه و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر برگزار کردیم و ضمن توانمندسازی آنان به تشویق این افراد برای شرکت در جشنواره فردخت پرداختیم. همچنین در حاشیه نمایشگاه نیز دوره‌ آموزشی دیگری طی ۱۱ جلسه آموزشی با سرفصل‌های گوناگون و گواهی دانشگاهی و تأییدیه سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

شرط موفقیت جشنواره‌های فرهنگی و هنری استمرار آنهاست

در ادامه محمدعلی فرجی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان شرط موفقیت جشنواره‌های فرهنگی و هنری را استمرار آنها دانست و اظهار کرد: در میان شاخص‌های چهارمین دوره جشنواره فردخت، یک مورد شامل ارتقای کمی و کیفی تولیدات است. همچنین پدید آمدن تجربیات و خلاقیت‌ها با مشارکت هنرمندان و طراحان از دیگر شاخص‌ها محسوب می‌شود.

وی نقش این جشنواره را در کمک به جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه عفاف و حجاب مؤثر برشمرد و بیان کرد: برای توانمندسازی شرکت‌کنندگان این رویداد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تمام ظرفیت‌های زیرساختی لازم را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار داده است، چراکه موضوع تعالی خانواده و تقویت حوزه حجاب و عفاف یکی از اهداف مهم این سازمان محسوب می‌شود.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha