دعوت ایمانی‌خوشخو از هنرمندان برای رونق صنایع فرهنگی
کد خبر: 4189146
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
در مراسم شب یلدای پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم روی داد

دعوت ایمانی‌خوشخو از هنرمندان برای رونق صنایع فرهنگی

رئیس پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور در مراسم شب یلدای این مرکز از هنرمندان حاضر دعوت کرد تا با ایده‌های خود به رونق صنایع فرهنگی و اقتصاد هنر کمک کنند.

به گزارش ايكنا گردهمایی هنرمندان پیشکسوت به مناسبت پاسداشت آیین فرهنگی شب یلدا به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ایران با حضور بیش از ۳۵۰ تن از هنرمندان پیشکسوت کشور برگزار شد.

توجه به رونق اقتصاد هنر

محمد ایمانی‌خوشخو، رئیس پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور در ابتدای این گردهمایی كه شب گذشته 29 آذر برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های پارک از برنامه‌های این مجموعه برای اعتلای جامعه هنری و فرهنگی کشور خبر داد و از هنرمندان دعوت کرد با ایده‌های خود به رونق اقتصاد هنر و صنایع فرهنگی ایران یاری رسانند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا از ایده‌ها و پیشنهاد‌های همه هنرمندان برای ارتقای عرصه فرهنگ و هنر بهره برده شود.  

رئیس پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور با اشاره به برنامه‌های این نهاد در حوزه هنر ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در حال پیگیری است، سند ملی موسیقی ایران است که به‌تازگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهوری به تصویب نهایی رسید و پس‌ازآن نیز نوبت سند ملی هنرهای نمایشی خواهد شد.

تعاملات دوسویه با جهاد دانشگاهی

در ادامه برنامه عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به جایگاه این موسسه و اعضای آن به عنوان گنجینه فرهنگ و هنر ایران گفت: جهاد دانشگاهی همواره در حوزه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و هنری فعال بوده و خدمات شایانی به کشور ارائه کرده و گردهمایی امشب نیز به همت دوستان ما در این نهاد رقم خورده است. امیدواریم تعاملات دوسویه ما با جهاد دانشگاهی بتواند منجر به استفاده از ظرفیت گران‌بهای هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی کشور شود.

احيای بعد هنری جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن اشاره به جایگاه غیرقابل انکار هنر و پیوست‌های فرهنگی و هنری در همه حوزه‌های کشور گفت: این رویداد که با حضور هنرمندان کشور به مثابه سرمایه‌های فرهنگی ما برگزار می‌شود، باعث افتخار جهاد دانشگاهی است و ما مفتخریم که در جمع هنرمندان هستیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی نیز از ابتدای تأسیس خود در سال ۱۳۵۹پروژه‌های فرهنگی بزرگی را حتی پیش از فعالیت‌های علمی خود اجرا کرده است و البته این روند مدتی کند شد اما امیدواریم تا بتوانیم بعد هنری جهاد دانشگاهی را احیا کنیم و آن را به سطح پیشین خود بازگردانیم.

حسن مسلمی نائینی با اشاره به جایگاه هنر در کشور گفت: بدون هنر حتی کار فنی و علمی نیز به نتیجه نخواهد رسید و تمام پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی و هنری داشته باشند و ما امیدواریم بتوانیم با کمک هنرمندان کشور این هدف را محقق کنیم. بدون شک هنرمندان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی کشور می‌توانند کمک شایسته‌ای به ما کنند.

در این مراسم مبلغ 350 میلیون تومان برای كمك به یکی از هنرمندان نیازمند پیشکسوت با همراهی رئیس جهاد دانشگاهی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و برخی هنرمندان حاضر جمع‌آوری شد.

در پایان مراسم نیز تفاهم‌نامه‌ای بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و موسسه هنرمندان پیشکسوت امضا شد.

انتهای پیام
captcha