اولین همایش ملی خانواده آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 4189232
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
با پذیرش 215 مقاله؛

اولین همایش ملی خانواده آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

اولین همایش ملی خانواده آرمانی با پذیرش ۲۱۵ مقاله و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اولین همایش ملی خانواده آرمانی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، اولین همایش ملی خانواده آرمانی با پذیرش ۲۱۵ مقاله و با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، 29 آذر ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عاملی در این همایش نهاد خانواده را کانون عفت معرفی کرد و گفت: نهاد مقدس خانواده محل پمپاژ عواطف به جامعه است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که به فقر عاطفی مبتلا هستند هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند، افزود: طبق تعبیر مقام معظم رهبری خانواده سلول جامعه است و اگر این سلول دچار آفت شود، جامعه در سراشیبی قرار می گیرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوع خانواده، تصریح کرد: در این خصوص استمداد از مراکز علمی و دانشگاهی مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه موضوع دانشگاه آرمانی طی سال‌های گذشته توسط دانشگاه محقق اردبیلی تبیین شد، ادامه داد: موضوع خانواده آرمانی نیز برنامه‌ریزی شد و امروز شاهد برگزاری این همایش هستیم و امید می‌رود برگزاری این نشست‌ها منتج به نتیجه مطلوب در دانشگاه، خانواده و جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه خانواده ثروت بزرگ عاطفی و معرفتی است، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این نشست‌ها دانشجویان در آستانه ازدواج مهارت‌های مناسبی را برای زندگی کسب کنند.

وی به برقراری ارتباط عاطفی بین پدر و مادر و فرزندان تاکید کرد و افزود: هر یک طلاق، برای جامعه فاجعه و خطری جدی برای کشور است. در همین خصوص هر فردی ایده و برنامه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق داشته باشد، از آن استقبال و حمایت می‌کنیم تا شاهد جامعه‌ای بدون طلاق باشیم.

انتهای پیام
captcha