متولیان فرهنگی باید برای تحقق حیات طیبه تلاش کنند
کد خبر: 4189245
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

متولیان فرهنگی باید برای تحقق حیات طیبه تلاش کنند

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید گزارش فرهنگی حوزه خود را ارائه دهند، گفت: باید برای پویایی، شکوفایی و به کمال رساندن انسان‌ها و حیات طیبه مردم تلاش شود، آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی باید برای اجرای دستورات الهی، قانون شرع و مسائل مختلف به خوبی نقش آفرینی کنند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 30 آذر در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت برگزار شد، اظهار کرد: باید به همه موضوعات همچون عفاف و حجاب که مهمترین و محوری‌ترین بخش امر به معروف و نهی از منکر است، توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در سایر عرصه ها نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر در سبک زندگی در مکان‌های مختلف اعم از محل کار، خانواده، مصرف کالاهای اساسی و انرژی باید توجه شود.

استاندار گیلان توجه مردم به مسائل اعتقادی و دینی را مهم دانست و گفت: بسیاری از مشکلات تحمیل شده امروز جامعه، با توجه به مسائل اعتقادی و دینی مرتفع می‌شود، این مسائل باید آمیخته با سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و ورود آنان در موضوعات فرهنگی برای مختل کردن زندگی مردم، خانواده و جمعیت، بیان کرد: باید برای پویایی، شکوفایی و به کمال رساندن انسان‌ها و حیات طیبه مردم تلاش شود، آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی باید برای اجرای دستورات الهی، قانون شرع و مسائل مختلف تکلیف شده به خوبی نقش آفرینی کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه کوتاهی دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی و شرعی در موضوع حجاب و عفاف پذیرفتی نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید گزارش فرهنگی حوزه خود را ارائه دهند و در حوزه عفاف و حجاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به دستگاه‌های ضعیف تذکر خواهیم داد. نصب بنر و تبلیغات مناسب در موضوع حجاب و عفاف باید توجه جدی دستگاه‌ها باشد، فضای جامعه باید به گونه‌ای باشد که همه نسبت به رعایت حریم و تکلیف قانونی در موضوع عفاف و حجاب احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام
captcha