آیین رونمایی از پوستر نمایشی «فریاد زیر آب» برگزار شد
کد خبر: 4189290
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

آیین رونمایی از پوستر نمایشی «فریاد زیر آب» برگزار شد

آیین رونمایی از پوستر نمایش نمایش دفاع مقدسی«فریاد زیر آب» با حضور امام جمعه آمل برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوبیان، امام جمعه آملبه گزارش ایکنا از مازندران، آیین رونمایی از پوستر نمایش نمایش دفاع مقدسی«فریاد زیر آب»، کاری از گروه نمایشی تالیکاک شهرستان آمل، به نویسندگی و کارگردانی امیر امیرنیا، با حضور امام جمعه آمل، جمعی از مسئولان شهرستانی و خبرنگاران در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان، امام جمعه آمل، در این آیین با اشاره به تاثیرگذاری هنر در جامعه گفت: با تشکیل گروهی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل و با برنامه‌ریزی، هنرمندان شهر را وارد میدان کنیم که بتوانند در شهر خوش بدرخشند.

وی افزود: هنرمندان باید حمایت شوند تا بتوانیم در موضوع های دفاع مقدس، حماسه خان‌طومان و شهدای سلامت که مظلومانه به شهادت رسیدند مردم را با آشنا کنیم.

امیر امیرنیا، نویسنده و کارگردان گروه نمایشی تالیکاک نیز با قدردانی از شورا و شهرداری آمل در حمایت از این نماش گفت:  نمایش در دو پرده به اجرا در می اید که در پرده نخست جبهه و شهید شدن ۱۷۵ شهید غواص در کربلای چهار است که دست بسته به شهادت رسیدند و در پرده دوم به جریان تفحص شهدا پرداخته می شود.

وی با تاکید بر اینکه واژه‌های ارزشمندی مانند شهادت و ایثار باید حفظ و زنده نگهداشته شود، افزود: حمایت از کار‌های ارزشی هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است که متاسفانه حمایتی نمی‌کنند.

نویسنده و کارگردان نمایش فریاد زیر آب حضور جوانان در دفاع از حرم را نشان از همزیستی نسل امروز با ادبیات شهادت و ایثار دانست و  خاطرنشان کرد: امروز شاید برخی فکر کنند، این نسل با واژه‌های مانند، شهادت و ایثار بیگانه هستند؛ اما این‌طور نیست، سوالاتی برای نسل جدید پیش می‌آید که آن ها که شهید شدند خیلی افراد خاصی بودند در صورتی که از همین جامعه و افراد عادی بودند، امروز هم افراد زیادی هستند که مسیر شهادت را طی می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال این نمایشنامه در شهر محمودآباد تصریح کرد: خوشبختانه از اقبال عمومی خوبی برخوردار بودیم که چندین شهر خواستار اجرای این نمایش شدند.

امیرنیا تاکید کرد: در شهرستان آمل هنرمندان خوبی داریم که به‌خاطر بی‌توجهی کناره‌گیری کردند.

انتهای پیام
captcha