زنده‌یاد «کاظمی آشتیانی» سردار جبهه اسلام در سنگر علم بود
کد خبر: 4189477
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

زنده‌یاد «کاظمی آشتیانی» سردار جبهه اسلام در سنگر علم بود

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه زنده‌یاد «کاظمی آشتیانی» سردار جبهه اسلام در سنگر علم بود، گفت: برای معرفی این شخصیت بزرگ علمی باید با به کارگیری هنر و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‎‌ای اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.

سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به تأثیر دکتر «سعید کاظمی آشتیانی» به‌عنوان یک الگوی برتر برای جامعه علمی و پژوهشی کشور، اظهار کرد: هرچند زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در کسوت یک سرباز امدادگر در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد اسلام علیه کفر حاضر بود و خدمات صادقانه خود را در گمنامی تمام ارائه می‌کرد، اما بی‌شک می‌توان گفت ایشان در سنگر علم و دانش یکی از سرداران پرآوازه جهان اسلام است و فعالیت‌های علمی مخلصانه ایشان در عرصه بین‌المللی از ایشان چهره‌ای شاخص و شناخته شده به یادگار گذاشته است.

وی افزود: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی در رفتار و اخلاق همچون فرماندهان شهید دفاع مقدس انسانی بسیار جدی و پیگیر و در عین حال فروتن و متواضع بود تا جایی که برخی خاطراتی که از ایشان در خصوص تواضع و توجه به جزئیات در راه‌‎اندازی پروژه‌های علمی نقل می‌شود، یادآور خاطراتی از فرماندهان شهید در دوران دفاع مقدس است.

رضایی تصریح کرد: در خاطره‌ای از ایشان نقل می‌شود که زنده‌یاد کاظمی در زمان ریاستش در پژوهشگاه رویان، وقتی به دلیل بارش برف برای سوخت‌رسانی به ساختمان افتتاحیه یک پروژه علمی اشکال پیش می‌آید شخصاً اقدام به انتقال دستی پیت‌های گازوئیل از ماشین‌های حمل سوخت تا ساختمان افتتاحیه می‌کند تا ساختمان برای افتتاح پروژه در روز بعد مهیا شود. ما این قبیل رفتارها را فقط در خاطراتی از فرماندهان شهید همچون شهیدان همت و خرازی و... در صحنه دفاع مقدس شنیده بودیم ولیکن زنده‌یاد کاظمی این روحیه و منش انقلابی را پشت جبهه و در عرصه علم و دانش که القاب و پیشوندها متأسفانه ملاحظات و تشریفاتی را رقم زده است به منصه ظهور رساند.

وی تأکید کرد: متأسفانه این شخصیت علمی بزرگ متخلق به اخلاق حسنه که می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای فعالان عرصه علم و دانش در کشور باشد، آنچنان که در صحنه بین‌المللی علم و دانش شناخته شده برای جوانان و دانشجویان ما شناخته نیست تا جایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان نیز به این نکته اشاره فرمودند و از جامعه علمی کشور خواستند که مفاخری همچون این دانشمند فقید که می‌تواند در هویت‌بخشی به قشر جوان و نوجوان ما کمک کند، معرفی شود.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جهاددانشگاهی که خاستگاه این دانشمند فقید در عرصه علم دانش است، امسال با اجرای پویش «سعید ایران» حرکت خوبی در معرفی ایشان به جامعه علمی و جوانان کرده که شروع بسیار خوبی است.

رضایی در پایان با تأکید بر اینکه زنده‌یاد «کاظمی آشتیانی» سردار جبهه اسلام در سنگر علم بود، گفت: برای معرفی این شخصیت بزرگ علمی باید با به کارگیری هنر و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‎‌ای اقدامات مؤثرتری صورت گیرد که در این خصوص نقش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و معاونت‌های فرهنگی واحدهای تابعه می‎تواند بسیار پررنگ باشد.

انتهای پیام
captcha