سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره آغاز شد
کد خبر: 4189478
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره آغاز شد

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره با حضور بیش از 100 شرکت‌کننده از 64 کشور جهان در دارالقرآن مسجد بزرگ مصر واقع در پایتخت اداری قاهره امروز شنبه، اول دی ماه آغاز شد.

آماده/سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره آغاز شد

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع،  سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن قاهره با حضور بیش از 100 شرکت‌کننده از 64 کشور جهان در دارالقرآن مسجد بزرگ مصر واقع در پایتخت اداری قاهره امروز شنبه  23 دسامبر (اول دی ماه) آغاز شد. این مسابقات 5 روز به طول خواهد انجامید.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر طی سخنانی در افتتاحیه این مسابقات از برگزاری این دوره رقابت‌ها در دارالقرآن الکریم واقع در مسجد بزرگ مصر که در پایتخت اداری جدید برگزار می‌شود و نیز از رئیس‌جمهور این کشور برای حمایت گسترده از فعالیت‌های قرآنی به ویژه افزایش سه برابری مبلغ جوایز این دوره از مسابقات تجلیل و قدردانی کرد.

وزیر اوقاف مصر در ادامه به معرفی تلاش‌های این وزارتخانه در راستای فعالیت‌های قرآنی و خدمت به قرآن کریم پرداخت. بخش مهم فعالیت‌هایی که از سوی او مورد توجه قرار گرفته شامل، برگزاری محافل قرآنی متنوع، تأسیس مراکز مختلف قرآنی و انتشار تفاسیر، ترجمه معانی قرآنی کریم به زبان‌های مختلف و آثار متنوعی در حوزه قرآن‌پژوهی بوده است.

این مسابقات به منظور بزرگداشت شیخ محمود علی البنا، قاری بزرگ مصری، به نام او نام‌گذاری شده است. 

این مسابقات در ۶ بخش مهم برگزار می‌شود که شامل موارد زیر است:

بخش اول: حفظ قرآن کریم با لحن و تفسیر و درک مفاهیم آیات برای داوطلبان غیر از امامان مساجد، وعاظ، اعضای هیئت‌علمی و همکاران آنان، مشروط بر اینکه سن در زمان ثبت‌نام از ۳۵ سال بیشتر نباشد. در این بخش به نفر اول  ۳۰۰۰۰۰ پوند مصر، نفر دوم ۲۵۰ هزار پوند و نفر سوم ۲۰۰ هزار پوند جایزه داده خواهد شد.

بخش دوم: حفظ قرآن کریم و قرائت آن برای غیر عرب‌زبانان مشروط بر اینکه سن در زمان ثبت‌نام از ۳۰ سال بیشتر نباشد.

بخش سوم برای نوجوانان: حفظ قرآن کریم با درک معانی لغت و تفسیر سوره یوسف مشروط بر اینکه سن در هنگام ثبت‌نام از ۱۲ سال بیشتر نباشد. در این بخش ۲۰۰ هزار پوند مصر جایزه داده می‌شود.

بخش چهارم: حفظ قرآن كريم با ​​قرائت و تفسير و درك مفاهیم كلی آن برای ائمه جماعات مساجد، وعاظ، اعضای هیئت‌علمی و همکاران آنان، مشروط بر اينكه سن آنها هنگام ثبت‌نام از ۴۰ سال بيشتر نباشد. جوایز این بخش نیز، ۳۰۰ هزار و ۲۵۰ هزار  پوند است.

بخش پنجم ویژه علاقه‌مندان به قرآن (حفظ قرآن با درک معانی و اهداف کلی آن) مشروط بر اینکه سن داوطلب از ۳۰ سال بیشتر نباشد. در این بخش ۲۰۰ هزار پوند مصر جایزه داده خواهد شد.

بخش ششم: حفظ قرآن کریم از سوی خانواده‌ها با درک معانی و اهداف کلی آن مشروط بر اینکه تعداد اعضای خانواده حافظ از سه نفر کمتر نباشد در این بخش به خانواده برتر ۴۰۰ هزار پوند مصر جایزه داده می‌شود. شرکت داوطلبان در این بخش مشروط به این است که خانواده قبلاً مقام اول مسابقه را کسب نکرده باشند.

همچنین چندین جایزه تشویقی ۱۵۰ هزار پوندی دیگر به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha