برنامه‌ریزی اداره اوقاف همدان برای کسب رتبه‌های بهتر در مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 4189641
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

برنامه‌ریزی اداره اوقاف همدان برای کسب رتبه‌های بهتر در مسابقات کشوری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه امسال استان همدان از بین رتبه‌های برتر توانست رتبه‌های خوبی را کسب کند، گفت: با این وجود قصد داریم برای سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم شاهد رتبه‌های بهتری در این مسابقات باشیم که در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های خوبی برای موفقیت بیشتر راه‌یافتگان به مرحله کشوری در دستور کار است.

مجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف، بیش از یک هزار نفر از استان همدان ثبت‌نام کرده‌ بودند، اظهار کرد: این مسابقات امسال در رشته‌های معارفی و رشته‌های آوایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف بعد از رقابت با یکدیگر برای مرحله بالاتر انتخاب و برگزیدگان رشته‌های مختلف به مرحله کشوری معرفی شدند، افزود: حدود 15 نفر به مرحله نیمه نهایی این مسابقات به‌صورت ضبط ویدویی شرکت کردند که از این تعداد پنج نفر برای مرحله کشوری انتخاب شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه از پنج نفر برای مرحله نهایی، چهار نفر در مسابقات حضور یافتند، تصریح کرد: از این تعداد سه نفر حائز رتبه شدند که در رشته حفظ 20 جزء مهدی برنده حائز رتبه دوم کشوری، در رشته اذان جواد مولایی رتبه چهارم و در رشته ترتیل نیز مسعود صفری رتبه پنجم این مسابقات را از آن خود کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال استان همدان از بین رتبه‌های برتر توانست رتبه‌های خوبی را کسب کند، تصریح کرد: با این وجود قصد داریم برای سال آینده با برنامه‌ریزی بهتر بتوانیم شاهد رتبه‌های بهتری در این مسابقات قرآن باشیم که در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های خوبی برای موفقیت بیشتر راه‌یافتگان به مرحله کشوری در دستور کار است.

جمالی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی است که در مرحله شهرستانی حائز رتبه می‌شوند و به مرحله استانی راه می‌یابند که بتوانیم با حضور اساتید برتر دوره‌های مختلف صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا و... را برای این افراد برگزار کنیم تا شرکت‌کنندگان همدانی بتوانند در مراحل بالاتر برای رقابت با سایر شرکت‌کنندگان در مرحله کشوری از رقبای خود برتری گیرند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور و استقبال خوب قرآنیان استان در چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه نسبت به سال گذشته یادآور شد: همه تلاش ما این است که تا حد امکان شاهد استقبال و جذب بیشتر قرآنیان و علاقه‌مندان به کتاب وحی در این مسابقات و حضور داوران برتر استان همدان نیز در بخش داوری باشیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان اضافه کرد: سال گذشته یکی از داوران استان همدان در مرحله کشوری این مسابقات حضور داشت، اما امسال داوری از استان همدان در مسابقات کشوری نداشتیم.

انتهای پیام
captcha