نمایشگاه «روایت پیشرفت» در دانشگاه بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 4189678
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

نمایشگاه «روایت پیشرفت» در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «روایت پیشرفت» امروز، سوم دی‌ماه در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، احمد لامعی گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، امروز، سوم دی‌ماه  در آیین افتتاح نمایشگاه «روایت پیشرفت» که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ما در دانشگاه بیرجند چند سند، مبنا و نقشه پیش‌ رو قرار داده‌ایم که براساس بیانیه گام دوم انقلاب است که اگر به بیانیه به درستی عمل شود نه تنها از موانع عبور خواهیم کرد بلکه خواهیم توانست در همه عرصه به‌خصوص عرصه علم و فناوری پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر ما به تاریخ اروپا نگاه کنیم وقتی آن‌ها توانسته‌اند 200 سال بر جهان حکومت کنند بدون شک در سایه علم و فناوری بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم، دانش و فناوری می‌دانند و لازمه همه این‌ها تحقیق و پژوهش و در یک کلمه جهاد علمی است.

لامعی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه بیان کرد: باید دستاوری‌های بیش از 40 سال انقلاب را برای قشر جوان تبیین کنیم و یکی از اهدافی که در راستای جهاد تبیین در دستور کار دانشگاه قرار دارد، اعزام گروه‌های دانشجویی و حتی اساتید به راهیان پیشرفت است، لذا مجموعه عظیم دانش‌بنیان سپاهای اصفهان مجموعه بسیار توانمند در کشور است و با پیشنهاد همکاران در گام اول نمایشگاهی تحت عنوان ارائه تولیدات و آثار آنها را در قالب اشکال مختلف در دانشگاه بیرجند داشته و سپس بازدیدی نیز از این مجموعه دانش‌بنیان سپاهان اصفهان داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: ما در هفته بصیرت قرار داریم و برنامه‌های مختلف علمی، فکری، فرهنگی  در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوفرستی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت: این مجموعه را می‌توان به‌عنوان جهاد اقتصادی که در فرهنگ دینی ما نیز محسوب می‌شود، دانست. هر کار و تلاشی به‌عنوان جهاد محسوب می‌شود. در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما در جبهه رزم با دشمن ایستادگی کردند که در این میدان رزم 230 هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان می‌فرمایند که جهاد تنها جهاد رزم نیست بلکه جهاد علمی، فرهنگی و سیاسی نیز جهاد است. بنابراین، خواص جبهه حق باید در برابر جنگ دشمن آماده باشند. تلاش در جبهه علمی، بهداشت و درمان نیز جهاد محسوب می‌شود، لذا حرکت عظیم علمی نیازمند تلاش بیشتر بوده و دانشگاه بیرجند در این خصوص فعالیت خوبی داشته است.

انتهای پیام
captcha