حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند/ باید متحد شویم
کد خبر: 4189845
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
آیت‌الله محمدحسن اختری:

حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند/ باید متحد شویم

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب با تأکید بر اینکه حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند، گفت: تا متحد نشویم نمی‌توانیم نقش اساسی در جامعه ایفا کنیم.

حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند؛ باید متحد شویمبه گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب به میزبانی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا، امروز دوشنبه چهارم دی ماه در محل این خبرگزاری برگزار شد.

این نشست با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب؛ حجت‌الاسلام میثم امرودی، عضو هیئت امنای بنیاد ملی عفاف و حجاب؛ احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی و عضو هیئت مدیره بنیاد عفاف و حجاب؛ حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‏‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و عضو هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب؛ طهورا نوروزی، مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب و جمعی دیگر از اعضای این بنیاد و جلیل بیت‌مشعلی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، آیت‌الله اختری، رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب ضمن ابراز خرسندی از اینکه این نشست در یک پایگاه قرآنی و الهی برای انجام یکی از مقدس‌ترین مسائل اجتماعی و عزت‌آفرین و یکی از ضرورت‌های الهی برگزار می‌شود، گفت: مسئله حجاب و عفاف شرف انسانیت،‌ هویت انسان، هویت اسلام و نشانه و علامت پایبندی و التزام به دین مقدس اسلام است.

وی اظهار امیدواری کرد خداوند ما را راهبری بفرماید تا در شرایط فعلی به امر مقدس حجاب و عفاف بهتر بپردازیم و راهکارهایی را به دست بیاوریم که این راهکارها ما را به جامعه ارزشی و اسلامی و با هویت و نشانه‌های اسلامی بهتر هدایت کند و ما بتوانیم آن را تحقق ببخشیم.  

وظایف ما سنگین‌تر شده است

آیت‌الله اختری اضافه کرد: مسئولیت ما در برابر مسائلی که شاهد آن هستیم روز به روز سنگین‌تر می‌شود، چراکه دشمنان با تمام توان برای به انحراف کشاندن جامعه در حال تلاش هستند و ما باید سرعت کارمان را گسترش دهیم و راهکارهای عملیاتی ساختن اهداف و منویات دینی و شریعت خداوند را پیدا کنیم و به امر تبلیغ بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه 17 دی قرار داریم و باید برنامه مناسبی برای این روز داشته باشیم، گفت: باید انگیزه کسانی که بی‌حجابی اجباری را شروع کردند و دامن زدند را بشناسیم و ببینیم چرا توانستند این کار را انجام دهند و در برابر مسائلی که پیش آمده چه اقدامانی می‌توانیم انجام دهیم و چگونه این توطئه را برای مردم روشن کرده و به مقابله برخیزیم.

ما کم نیستیم، پراکنده‌ایم

آیت‌الله اختری با تأکید بر اینکه در این روز باید یک کار عمومی در کل کشور انجام شود، گفت: به زودی با دبیران اجرایی بنیاد در استان‌ها نشستی را به صورت آنلاین خواهیم داشت؛ ما کم نیستیم اما پراکنده هستیم و تا متحد نشویم نمی‌توانیم نقش اساسی در جامعه ایفا کنیم.

وی با انتقاد از اینکه کار ترغیبی و تشویقی در حوزه عفاف و حجاب کم داریم، گفت: برای جشن میلاد حضرت زهرا(س) بانوان موفق و مؤثر از استان‌های مختلف شناسایی و به عنوان الگو معرفی شوند.  

حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند؛ باید متحد شویم

در ادامه طهورا نوروزی، مدیرعامل بنیاد ملی عفاف و حجاب گزارشی از برنامه‌های عملیاتی شده بنیاد ارائه کرد و گفت: برای 14 دی ماه جشن مادران را به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با حضور هزار نفر از بانوان در مجموعه فاطمیه برگزار می‌کنیم. نشست دبیران اجرایی استان‌ها نیز هفته آینده برگزار می‌شود که به صورت مجازی برگزار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی هجمه‌ای در خصوص حجاب‌بان‌ها و فعالیت دوربین‌ها به راه افتاده است، گفت: کار سلبی باید حداقل‌هایی داشته باشد و بتوانیم دوگانگی بین کار فرهنگی و کار سلبی را رفع کرده و به اجماع در این خصوص برسیم.

حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند؛ باید متحد شویم

حجت‌الاسلام امرودی، عضو هیئت امنای بنیاد ملی عفاف و حجاب نیز گفت: خبرگزاری ایکنا در حوزه تولید خبر و پوشش خبری طلایه‌دار رسانه‌ها در حوزه ارزشی بوده و این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: بنیاد عفاف و حجاب نهادی مردمی است و باید از ظرفیت مردمی استفاده کند. دشمن در حال مطرح کردن واژه اجبار در کنار حجاب است و ما باید در این خصوص هوشیار باشیم؛ باید در جامعه ما با اخلاق‌ترین و متخلق‌ترین افراد باحجاب باشند نه اینکه بانوان زندانی ما چادر داشته باشند.

حجت‌الاسلام امرودی از مسئولان خبرگزاری ایکنا خواست پرونده ویژه‌ای برای حجاب و عفاف ایجاد و کلیپ‌های 30 ثانیه‌ای و مطالب ناب در این خصوص در آن بارگذاری کنند.

برای تمام شبهات حجاب پاسخ‌های عقلانی داریم

وی تصریح کرد: ما برای تمام شبهاتی که علیه حجاب مطرح می‌شود پاسخ‌های عقلانی داریم و باید رابطی در تمام رسانه‌ها داشته باشیم تا در زمینه فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب با آن خبرنگار مرتبط شویم و نشست‌هایی با خبرنگاران حوزه حجاب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امرودی با تأکید بر اینکه باید سطح شهر تصاویر زیبایی نسبت به حجاب داشته باشیم، گفت: باید سرداران فضای مجازی حوزه حجاب تربیت کنیم و بانوانی که فرصت دارند هر کدام با یک کلیک، توئیت، تصویر و ... از حجاب حمایت و حجاب را تبلیغ کنند.

حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند؛ باید متحد شویم

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی ـ اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی و عضو هیئت مدیره بنیاد عفاف و حجاب نیز گفت: یکی از وظایف و اقداماتی که از روز اول تشکیل بنیاد در نظر گرفته شده، مطالبه‌گری از مسئولان است. انجام کارهای فرهنگی را باید از آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... مطالبه کنیم اما کار سلبی نیز باید مطالبه‌گری شود؛ کار سلبی و کار فرهنگی هر کدام در جای خود باید انجام شود و لازم و ملزوم همدیگر هستند.

حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‏‌های سازمان اوقاف و امور خیریه دیگر عضو هیئت مدیره بنیاد عفاف و حجاب نیز با تأکید بر نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری مسئله حجاب به خصوص از نهادهای فرهنگی، گفت: بنیاد یک تشکل مردمی است و یکی از مسئولیت‌های آن مطالبه‌گری است.

وی اضافه کرد: ما باید بیشتر در حوزه مردمی کار کنیم و مطالبات مردمی را تقویت و دستگاه‌های مؤثر در حوزه حجاب و عفاف را شناسایی کنیم. ایجاد جریان مثبت در حوزه حجاب می تواند راهگشا باشد.

جلیل بیت‌مشعلی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری ایکنا نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب در این سازمان، گفت: خبرگزاری ایکنا به 22 زبان به صورت مداوم تولید خبر می‌کند و آمادگی داریم در حوزه عفاف و حجاب در گسترده ملی و بین‌المللی نشست‌ و وبینار برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز ظرفیت خوبی برای تولید محتوا در این حوزه دارد و می‌توانیم با همکاری هم تولید محتوا و جریان‌سازی خبری در خصوص عفاف و حجاب انجام دهیم.

بیت‌مشعلی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا در شش ماه اول سال رصد، پایش و انتشار 750 خبر در حوزه عفاف و حجاب را انجام داده است، گفت: در حوزه عفاف و حجاب آمادگی راه‌اندازی پرونده ویژه خبری داریم.

حامیان حجاب کم نیستند اما پراکنده هستند؛ باید متحد شویم

در پایان این نشست نیز آیت‌الله اختری، با اشاره به اینکه در قرآن آیات متخلف موضوعی وجود دارد، گفت: می‌توانیم در هر مناسبتی آیات مربوط به آن مناسبت را استخراج و به همراه تفسیر آن منتشر کنیم. برای مثال در میلاد حضرت علی(ع) آیاتی که با محوریت حضرت علی(ع) نازل شده است، در میلاد حضرت مهدی(عج) آیات مربوط به آن حضرت و ... منتشر و کار رسانه‌ای در خصوص آنها صورت گیرد و حتی از منابع اهل سنت برای بیان حقایق دینی استفاده شود تا همگان بدانند آیاتی که شأن نزول آنها حضرت علی(ع) است، فقط در منابع شیعه نیامده و در منابع اهل سنت نیز بیان شده است.

وی ادامه داد: قرآن در جامعه بین‌المللی مورد اسائه ادب قرار گرفته و ما باید از قرآن دفاع کنیم که مهم‌ترین جای این دفاع نهادهای قرآنی و خبرگزاری قرآن است؛ قرآن خودش، خودش را معرفی می‌کند؛ ائمه(ع) و پیامبر(ص) نیز قرآن را معرفی کرده‌اند. همچنین دانشمندانی در کشورهای مختلف هستند که می‌توان نظر آنها در خصوص قرآن را منتشر کرد که لازم است در این زمینه کار رسانه‌ای صورت گیرد.  

پس از برگزاری این نشست، آیت‌الله اختری و سایر اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی عفاف و حجاب از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا بازدید کردند.

انتهای پیام
captcha