بنیاد شهید به دنبال ایجاد تحول از مسیر مشارکت‌های مردمی است
کد خبر: 4190144
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

بنیاد شهید به دنبال ایجاد تحول از مسیر مشارکت‌های مردمی است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه برگزاری رویدادها و تولیدات فاخر هنری تاکید فراوان دارند و بنیاد شهید به دنبال ایجاد تحول از مسیر مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی سید محمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی سید محمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز سه‌شنبه ۵ دی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا که در کهف الشهدا بیرجند برگزار شد افزود: رهبر معظم انقلاب در زمینه برگزاری رویدادها و تولیدات فاخر هنری تاکید فراوان دارند و بنیاد شهید به دنبال ایجاد تحول از مسیر مشارکت‌های مردمی است.

وی گفت: تقویت حلقه‌های میانی نیز از تاکیدات مقام معظم رهبری است و فرزندان شهدا در این زمینه بیش از همه اولویت دارند.

هاشمی بیان کرد: مردمی سازی امور در استان‌ها با جدیت دنبال می‌شود زیرا اعتقاد داریم اگر کاری خودجوش و مردمی انجام شود تاتیرات بیشتری خواهد داشت و چه بسا هزینه‌ها نیز کمتر شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت ۱۳ جمادی الثانی برابر با ۶ دی ماه سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام دارد، افزود: اتصال خانواده شهدا به اهل بیت (ع) باعث افتخار است و مسوولان در بنیاد شهید باید دست بوس خانواده و فرزندان شهدا باشند.

وی گفت: سیره حضرت ام البنین در ادب به اهل بیت یک الگو است و رشادت‌های این بانوی بزرگ در برپایی عزاداری برای امام حسین (ع) آن هم در شرایط خفقان آن دوران یک اقدام سیاسی مدبرانه و دشمن شناسانه بود.

هاشمی با بیان اینکه صحنه‌های عزاداری و چشم انتظاری مادران و همسران شهدا آشنا بوده و با حماسه‌ها همراه است، گفت: مادران و همسران شهدا پای مکتب اهل بیت بزرگ شدند و به همین دلیل فرزندانشان را فدای نظام و اهل بیت(ع) می‌کنند لذا تربیت محور بودن حضرت ام البنین (س) از دیگر شباهت‌های مادران و همسران شهدا با این بانو است که باید در جامعه ترویج داده شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه فرزندان شهدا نعمت هستند که باید قدر دانسته شوند عنوان کرد: بصیرت همراه با ادب مهمترین سیره‌ای است که حضرت ابوالفضل (ع) از مادرش فراگرفته و اکنون هم مورد تاکید است لذا مقام معظم رهبری همواره خواسته‌اند تا سبک زندگی شهدا و محیطی که شهید تربیت شده به جامعه معرفی شود.

وی افزود: امروز بیشتر از هر زمانی کشور نیاز به حضور خانواده شهدا دارد و در همه عرصه‌های اقتصادی، دینی و فرهنگی باید جدی پای نظام و انقلاب ایستاد.

هاشمی اظهارکرد: در شرایط فعلی تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات مهمترین وظیفه است و در این زمینه خانواده شهدا مقبولیت، مشروعیت و محبوبیت دارند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به درخواست بنیاد شهید استان در مورد زمین کهف الشهدا بیرجند گفت: در تماس تلفنی با رئیس سازمان املاک بنیاد شهید درخواست شده که فعلا فروش این زمین را متوقف کنند و بدون هماهنگی اقدامی انجام نشود همچنین برای سقف این مکان حمایت و کمک‌هایی خواهد شد تا شاهد وسعت بیشتر آن باشیم.

انتهای پیام
captcha