زنان عامل وحدت در کشور هستند
کد خبر: 4190584
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
امام جمعه موقت تبریز:

زنان عامل وحدت در کشور هستند

حجت الاسلام مطهری اصل، اظهار کرد: زنان همواره در کشور ما عامل وحدت بوده و هستند و دشمن با درک این موضوع درصدد نابودی فرهنگی و شخصیتی آنها است.

حجت الاسلام مطهری اصل، امام جمعه موقت تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز، امروز، هشتم دیماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه اگر صبر، تحمل و راهنمایی‌های زنان نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، گفت: زنان شجاع و فهیم کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز رشادت‌ها، حماسه‌ها و فداکاری‌های بسیار فراوانی از خود نشان دادند که ثمره آن تثبیت نظام اسلامی بود.

وی انقلاب و نطام جمهوری اسلامی را مایه عزت و شرف به بانوان کشور دانست و یادآور شد: طی این سال‌ها شاهد رشد و ترقی علمی، فرهنگی، اجتماعی و ارتقای جایگاه زنان جامعه بوده‌ایم که در کمتر کشوری شاهد چنین ترقی‌هایی هستیم.

مطهری اصل نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با عنوان روز مادر و زن را اقدامی بسیار به جا و نشات گرفته از معارف و فرهنگ اصیل اسلامی برای الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار برای بانوان کشور قلمداد کرد و ادامه داد: حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که پیامبر (ص) با آن عظمت درباره ایشان فرمودند تو جان منی و ایشان سرسلسله امامان همام و فرشته ای در لباس انسان است.

امام جمعه موقت تبریز، زندگی فردی و اجتماعی حضرت فاطمه(س) را نشانه توجه اسلام به مقام زن توصیف و اظهار کرد: با توجه به چنین جایگاهی امروز دشمنان اسلام تلاش‌های وسیعی برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه زنان به ویژه در ایران اسلامی می‌کنند تا بلکه بنیان خانواده‌ها را متزلزل کنند.

وی با ابراز تاسف از فریب تعدادی از دختران جوان در پی هجمه‌های وسیع فرهنگی، گفت: امروز برخی گلایه‌ها از عفاف و حجاب زنان در جامعه وجود دارد که باید زنان خودشان در این حوزه تدایبر لازم را اتخاذ کنند و اجازه ندهند توطئه‌های دشمنان رنگ واقعیت در جامعه به خود بگیرد.

مطهری اصل، با بیان اینکه دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال ایجاد دوگانگی در ایران هستند، یادآور شد: غیرت مردان و دشمن شناسی زنان به هیچ عنوان اجازه تحقق این هدف شوم دشمنان را نمی‌دهد و بانوان باید مسایل را برای جوانان تبیین کنند و به افرادی که عفاف را رعایت نمی‌کنند، راهنمایی‌های لازم را بدهند.

خطیب جمعه تبریز، اصل ادامه داد: زنان همواره در کشور ما عامل وحدت بوده و هستند و دشمن با درک این موضوع درصدد نابودی فرهنگی و شخصیتی آنها است.

وی به اوضاع وخیم غزه اشاره کرد و گفت: بدون تردید سکوت مجامع جهانی و کشورهای به ظاهر مدافع حقوق بشر در تاریخ بشریت جای پرسش بزرگی بر جای خواهد گذاشت.

مطهری اصل، با اشاره به حمایت‌های قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی، افزود: امروز اسلام در جهان در حال گسترش است و این موضوع لرزه بر اندام دشمنان انداخته و باعث ناآرامی ساکنان حیفا شده است که اینگونه دیوانه‌ وار در حال کشت و کشتار هستند. 

انتهای پیام
captcha