کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند + عکس
کد خبر: 4191142
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی:

کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند + عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری گفت: کشور‌های به ظاهر استعمارگر که با ترویج آبادانی وارد کشور‌ها می‌شدند، اما استعمار فرهنگی می‌کردند و برای حکومت‌ها هیچ هویتی قائل نبودند امروز در دنیا سخن از آزادی می‌زنند.

سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، شامگاه یکشنبه 10 دی ماه در جمع یکصد شیعه و فرهیخته دانشگاهی از شهر‌های نیویورک و ویرجینیای آمریکا در ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت تحویل سال میلادی با اشاره به حماسه ۹ دی و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: تاریخ پر از با بصیرت‌ها و بی‌بصیرت‌هاست، آن کسانی که در کنار رسول خدا(ص) از جان خود برای دین خدا چه از زنان و مردان گذشتند یا بی‌بصیرت‌هایی که باعث انحراف جامعه اسلامی و لطمات زیادی به خاطر جاه طلبی به اسلام وارد کردند.

مبلغ عرصه بین‌الملل افزود: دشمن با ایجاد تعصب‌های کور در میان مسلمانان به دنبال تفرقه و تشتت بوده و تاریخ معاصر ما را استثمار کرده و انسان‌های زیادی را به بردگی گرفته است.

وی ادامه داد: کشور‌های به ظاهر استعمارگر که با ترویج آبادانی وارد کشور‌ها می‌شدند، اما استعمار فرهنگی می‌کردند و برای حکومت‌ها هیچ هویتی قائل نبودند امروز در دنیا حرف از آزادی می‌زنند، بطوری که در تاریخ معاصر ایران نیز برای منافع خود یک سوم مردم ما را با قحطی از بین بردن و در برهه‌ای از تاریخ نیز یک راه آهن شمال به جنوب برای هدف استکباری خود ساختند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: بعد از سقوط شوروی یک انقلاب نو پدید و بدیع به نام جمهوری اسلامی و با حرف نویی مبتنی بر ایمان و اقتصاد بر پایه بازار و سیاست عین دیابت شکل گرفت و حاضر نبودند که حرف این انقلاب را بشنوند و از همان ابتدا مخالفت کردند.

وی گفت: قطب اسلام ناب در تقابل با استکبار در منطقه غرب آسیا شکل می‌گیرد که در اذهان آن‌ها دین و مذهب قتلگاه انسان است و این تقابل پیرامون مذهب اسلام است. برای تضعیف اسلام بهترین گزینه تعصب‌های کورکورانه بود که پرچمداری دنیای اسلام را در دست بگیرند و با نشان دادن کشتار‌های آن‌ها گفتمان اسلام را برای جهان بد جلوه دهند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: گفتمان اسلام بر اصل رحمت و مودت است و پیام کتاب آسمانی آن یعنی قرآن کریم بر پایه رحمانیت و رحیمیت بنا شده است.

وی ابراز کرد: دو کار مهم انقلاب در مبارز با داعش مبارزه با فکر و اندیشه بود چنانچه آن‌ها را با تفکر در اندیشه‌های اسلام ناب محمدی آشنا سازند و بخش دیگر تسلیحاتی بود که صهیونیست‌ها از این گونه اندیشه‌ها ترس دارند. شهید حاج قاسم سلیمانی به سراغ بزرگان اهل سنت می‌رفت و با صمیمیت و رفاقت برخورد می‌کرد و اگر امروز زنده بود به دفاع از غزه می‌پرداخت و این منطق اسلام است.

مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر کار‌های میدانی در گره‌گشایی ذهن مردم در حوادث و وقایع نیز موفق بود و امروز به عنوان یک الگو و مکتب در جامعه مطرح است.

 

کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند

کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند

کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند

کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند

کشور‌های استعمارگر هیچ هویتی برای حکومت‌ها قائل نیستند

انتهای پیام
captcha