دعوت بنیاد ملی عفاف و حجاب برای نهادینه کردن هویت زن انقلاب اسلامی
کد خبر: 4191227
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

دعوت بنیاد ملی عفاف و حجاب برای نهادینه کردن هویت زن انقلاب اسلامی

بنیاد ملی عفاف و حجاب در تأسی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با زنان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی عفاف و حجاب، بنیاد در تأسی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با زنان بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد که متن آن از نظر می‌گذرد؛

«و مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً

زوجیت یکی از موهبت‌های الهی است که ثمره آن امنیت و آرامش است و هر حرکتی که برای زنان صورت می‌گیرد باید بر تحکیم خانواده به عنوان امن‌ترین بستر رشد و تعالی زن تأکید کند.

متأسفانه مدت‌ها است با هجمه بیرونی دشمنان و نفوذ درونی حصار امنیت بخش خانواده دستخوش ناامنی‌ها و ایجاد بحران برای اعضای خانواده به خصوص زنان شده است و این بحران از خانه به جامعه سرریز شده است که فتنه سال 1401 محصول این  واقعه دردناک بوده است.

بخش عمده‌ای از این ناامنی‌ها به کارکرد افرادی برمی‌گردد که نگاهی متنزل به مقوله زن دارند و زن را در حد وسیله‌ای برای تلذذ مرد تقلیل داده‌اند و متأسفانه بخش بزرگی از این آسیب هم شئنیت زن را زیر سؤال برده و هم امنیت او را در خطر قرار دادند.

مهم‌ترین شئنیت زن، شأن مادری است که در توان هیچکس جز مادر نیست و اگر زن به فرموده رهبر معظم انقلاب در قبال کارهای خانه وظیفه‌ای ندارد برای این است که فارغ از این دغدغه‌ها به شأن مادری و خالقیت که عطیه الهی است، بپردازد. همان گونه که معاش و اقتصاد وظیفه او نیست، ولی زن با آن روحیه سرشار از عطوفت و محبت خویش بدون چشمداشت و از سر لطف برای تحکیم و قوام خانواده به آن می‌پردازد.

به هر حال اجر مجاهدت‌های زنان در ساحت مادری قابل ارزش‌گذاری و پرداخت نیست و زن مسلمان با تأسی به سیره حضرت زهرا(س) که الگوی تمام زنان جهان است در پی رضایت خالق و شناخت مسئولیت خویش است. بسیاری از این مسئولیت‌ها نه در پی سهم‌خواهی جنسیتی که در پی آرمان عدالت‌خواهی است؛ عدالتی که شایسته انسان است و نه صرفاً جنس زن یا مرد.

امروز با توجه به آن که موضوع زن وسیله بیگانگان برای نیل به اهداف و اغراض دور از انسانیت‌شان است، وظیفه اجتماعی زن مسلمان حضور شورآفرین در انتخابات هم به عنوان منتخب اصلح و هم به عنوان انتخاب‌کننده فرد اصلح است. اینگونه از سنگر نهاد قانون‌گذاری فارغ از نگاهی که زن را نیروی ارزان در خدمت چرخه نظام سرمایه‌داری قلمداد می‌کند، «عدالت‌» و «حق متفاوت بودن» را برای زنان ایرانی با حمایت‌های همه جانبه حقوقی محقق کند.

بر این اساس بنیاد ملی عفاف و حجاب در تأسی به فرمایشات داهیانه مقام معظم رهبری در خصوص حضور فرهنگی - اجتماعی و سیاسی زنان نه براساس سهم‌خواهی بلکه بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی، خواهان حضور شایسته زنان انقلابی و متخصص فارغ از نگرش‌های سیاسی و سلیقه‌ای بر مبنای نگاه و اندیشه امامین انقلاب اسلامی است تا هویت زن انقلاب اسلامی را در این برهه تاریخی به عنوان یک هویت فراگیر و تأثیرگذار در تکمیل گفتمان نظام‌ و انقلاب برای جذب حداکثری اقشار مختلف زنان نهادینه کنیم.»

انتهای پیام
captcha