شهید سلیمانی، سرداری در تراز نظام اسلامی بود
کد خبر: 4191383
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
حجت‌الاسلام حسینی‌ قمی:

شهید سلیمانی، سرداری در تراز نظام اسلامی بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: تمام خصوصیات و ویژگی‌هایی که امام علی(ع) از یک سردار در تراز نظام اسلامی انتظار دارند، در شخصیت حاج قاسم سلیمانی وجود داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌قمی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی‌ قمی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه دوشنبه، 11 دی‌ماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) در تمامی نامه‌هایی که می‌نوشتند؛ خود را بنده خدا توصیف می‌کردند و آن حضرت یکی از ویژگی‌های بارز و شاخص مالک اشتر را نیز بنده خوب خدا بودن بیان کردند.

وی با بیان اینکه بالاترین مقام‌ها، مقام عبودیت است، ادامه داد: عبادالله بودن از ویژگی‌های برجسته امام علی(ع) بود. آن حضرت در نامه‌ای که به مردم مصر نوشتند، فرمودند که کسی را به سمت شما فرستادم که زمان هجوم دشمن خواب ندارد و از دشمنان غافل نیست و در برابر فاسدان از شلعه آتش سوزان‌تر و شعله‌ور‌تر است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: حضرت علی(ع) از مردم مصر می‌خواهد که فرمان مالک اشتر را اطاعت کنند و او را خیرخواه مردم معرفی می‌کنند و در بیانی دیگر می‌فرماید: «مالک اشتر شمشیری از شمشیر‌های الهی است که کند نمی‌شود و ضربه آن بی‌اثر نخواهد بود.»

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی به حق از شاگردان برجسته مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) بود و تمام خصوصیات و ویژگی‌هایی که امام علی(ع) از یک سردار در تراز نظام اسلامی انتظار دارند در شخصیت وی وجود داشت.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب هر کجا که فرمان می‌دادند تا حاج قاسم در آن عرصه باشد، اطاعت می‌کردند و دشمن در برابر حاج قاسم توان رویارویی را نداشت و به همین دلیل وی را با انجام عملیات ترور به شهادت رساندند؛ کاری که دشمنان اسلام با مالک اشتر انجام دادند.

حسینی ‎قمی یادآور شد: اخلاص در عمل از جمله دیگر ویژگی‌های سردار دل‌ها بود؛ وی هیچ‌گاه از نقش خود در جبهه مقاومت اسلامی در کشور‌های مختلف حرفی نزد و همین امر موجب شد تا خداوند به وی این عزت و مقام را دهد.

انتهای پیام
captcha