قطع دست متخلفان از بیت‌المال هدف مشترک دولت و قوه قضائیه است
کد خبر: 4191422
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
معاون اول قوه قضائیه:

قطع دست متخلفان از بیت‌المال هدف مشترک دولت و قوه قضائیه است

حجت‌الاسلام محمد مصدق برخورد جدی با ناهنجاری‌ها در جامعه را یکی از برنامه‌های جدی قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: قطع دست خلاف‌کاران از بیت‌المال اولویت و هدف اصلی دولت و قوه قضائیه است و برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

حجت الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه، امروز، 12 دی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اراک که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، به حضور مردم در اقصی‌نقاط ایران در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی اشاره کرد و افزود: مردم با بصیرت سال 88 در چنین روزی با لبیک و تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در میدان حضور یافته و دشمنان انقلاب که به این اغتشاشات و شرایط دل بسته بودند را ناامید کردند.

مصدق با بیان این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط ویژه‌ای دارد و بسیاری از مردم آزادی‌خواه جهان از مکتب خمینی(ره) الگوبرداری می‌کنند، اظهار کرد: امروز ملت‌های آزادی‌خواه جهان حامی تفکر جمهوری اسلامی هستند و از سوی دیگر با دشمنی دشمنان و استکبارجهانی با آرمان‌های انقلاب رو به رو هستیم. دشمن با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود سعی دارد مانع پیشرفت شود، اما همه ما در هر قوه‌ای که هستیم راهبرد و برنامه‌های خود را داشته و با تمام قوا در مسیر پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

وی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تحقق گام دوم انقلاب اشاره کرد و با تأکید براینکه این مفاد و سرفصل‌ها فقط یک بخش‌نامه نبوده و برنامه زندگی ما در نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: سرفصل‌های این بیانیه آنچنان که باید و شاید در کشور مورد توجه قرار نگرفته و نتوانستیم به معنای واقعی آن را در دستگاه‌ها اجرایی کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رضایت‌مندی مطالبه عموم جامعه است و پرونده‌های وارده و مختومه برای آنان مفهوم نیست و باید دید مردم از دستگاه قضا چه میزان رضایت دارند، اضافه کرد: شاخص رضایت‌مندی‌ها را باید مشخص کرد. شاید کارها و رسیدگی‌ها افزایش داشته باشد، اما در کنار خدمات خوبی که صورت گرفته است مردم نیز باید راضی باشند. 

حجت‌الاسلام مصدق برخورد با ناهنجاری و فساد در بخش‌های مختلف را یکی از برنامه‌های جدی و اساسی قوه قضاییه دانست و بیان کرد: انتخاب مدیر در قوه قضاییه نظام‌مند شده است. اجرای عدالت و احقاق حق‌عامه، مورد انتظار جامعه است و نباید در این امر کوتاهی کرد. قطع دست خلاف‌کاران از بیت‌المال اولویت و هدف اصلی دولت و قوه قضائیه است و برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وی ضرورت حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی را از رئیس کل دادگستری استان و دادستان اراک را خواستار شد و افزود: نباید به بهانه‌های مختلف واحدهای تولیدی تعطیل و نیروها بیکار شوند، چنانچه تخلفی در واحدی صورت گرفت، باید وضعیت نیروهای کار مورد نظر باشد. خوشبختانه در 2 سال اخیر اقدامات صورت گرفته در این راستا قابل تقدیرست.

معاون اول قوه قضائیه ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی نیروی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی و...، تصریح کرد: آرامش و امنیت امروز را مدیون نیروهای انقلابی هستیم و امیدست در سایه عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری ایرانی آبادتر از گذشته داشته باشیم.  

وی در پایان به ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) و بنیانگذار انقلاب امام راحل نیز اشاره کرد و گفت: نام‌گذاری این روز به نام روز زن و مادر اهمیت مقام بانوان از دید اسلام را یادآور می‌شود. جایگاه بانوان در جمهوری اسلامی قابل قیاس با سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق زنان نیست.

انتهای پیام
captcha