زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی شبکه نخبگانی ایجاد کرد
کد خبر: 4191659
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
عبدالحسین شاهوردی:

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی شبکه نخبگانی ایجاد کرد

رئیس پژوهشگاه رویان در مراسم بزرگداشت سعید ایران، گفت: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی کانون نخبگانی را ایجاد کرد که بتوانند اقدامات بزرگی انجام دهند.

عبدالحسین شاهوردی، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشگاه رویانعبدالحسین شاهوردی، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی امروز پنج‌شنبه 14 دی‌ماه در مراسم هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی که در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حمله تروریستی روز گذشته در کرمان، گفت: امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری برای معرفی یک جهادگر قدمی برداشته باشیم. 

وی با اشاره به برگزاری پویش سعید ایران، گفت: اتفاقات خوبی با این پویش رخ داد و افراد بسیاری با شخصیت و ویژگی‌های دکتر آشتیانی آشنا شدند. کاظمی آشتیانی امروز یک فرهنگ کاری است؛ همانطور که سردار سلیمانی توانست یک منش خاص را معرفی کند و با دست خالی و همت بالا با تربیت یک نسل کار بزرگی را برای کشور انجام دهد که هر کدام یک صدقه جاریه است، دکتر کاظمی‌آشتیانی نیز با تربیت نیروهای علمی یک «فرهنگ کاری» را معرفی کرد. 

شاهوردی ادامه داد: همانطور که زنده‌یاد آشتیانی گفتند امروز مؤثر و فردا اثر هستیم. امیدواریم در طول زندگی کارهایی انجام دهیم که صدقه جاریه باشد و خیرات آن پس از مرگ نیز به ما برسد. ما امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های کاظمی‌آشتیانی هستیم و هر فعالیتی امروز به ثمر می‌نشیند نطفه آن در زمان دکتر کاظمی آشتیانی گذاشته شده است.  

وی به تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد و تربیت افراد پایبند به اصول و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این موارد از اقدامات مؤثری بود که موجب شد دعای خیر خانواده‌هایی که چراغ خانه آنها روشن شده به روح بلند کاظمی‌آشتیانی برسد. 

رئیس پژوهشگاه رویان اظهار امیدواری کرد منش و خصوصیت دکتر آشتیانی در همه ما وجود داشته باشد و به نسل‌های بعدی نیز برسد و در نسل‌های آینده نیز تأثیر بگذارد و افزود: دکتر کاظمی از اتاق کوچکی به عنوان مسئول جهاد واحد علوم پزشکی ایران کار خود را آغاز و تحولات بزرگی را ایجاد کرد و با همت وی و اعتقادی که داشت در حالی که آن زمان بیماران نابارور برای درمان به خارج از کشور می‌رفتند، امروز میزبان بیماران خارجی در مراکز متعدد جهاددانشگاهی هستیم. وی با اعتقادی که داشت از طریق بنیاد مستضعفان ساختمانی را در زعفرانیه تحویل گرفت و تغییر کاربری داد و رویان را بنیان نهاد. برای وی شرط گذاشتند اگر این ساختمان طی یک سال به کاربری مورد نظر نرسد ساختمان از او گرفته می‌شود اما او موفق شد. 

شاهوردی ادامه داد: زمین بنی هاشم را با حمایت مقام معظم رهبری گرفت. در آن زمان بیش از ۸۰ درصد جانبازانی که به رویان مراجعه کردند صاحب فرزند شدند‌. دکتر کاظمی‌آشتیانی نشستی را در رویان برگزار و با موفقیت‌هایی که کسب شده بود مصاحبه انجام دادند و قول زمین را گرفت و این زمین سرمایه‌ای امروز مجموعه جهاد است.

وی همچنین گفت: دکتر کاظمی‌آشتیانی دغدغه نیروی انسانی را داشت. قبلا تعداد نیروها به حدی کم بود که دکتر آشتیانی نگران بود برنامه‌های رویان به وقت انجام نشود اما اکنون بیش از ۸۰ هیئت علمی و بیش از ۸۰۰ همکار در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند. زمانی اگر یک نیرو می‌خواست مرخصی برود دغدغه جایگزین کردن همکار را داشتیم اما وی کانون نخبگانی را ایجاد کرد که بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند. در طی این سال‌ها مقالات زیادی چاپ شده که نام محققان جهاددانشگاهی جزو ۱۰ نفر اول بوده است و در این مهم دکتر آشیانی نقش مهمی داشته است. 

رئیس پژوهشگاه رویان در پایان تصریح کرد: دکتر کاظمی‌آشتیانی در همان سال اول فعالیت، اولین سمپوزیوم ناباروری را راه اندازی کرد تا دانشی که به دست می‌آمد را در جامعه مورد استفاده قرار دهند. با این فعالیت‌ها در حوزه آموزش نیز رشته‌های مختلفی در ناباروری شکل گرفت و جهاددانشگاهی در توسعه دانش در کشور و انتشار علم نقش داشته و بار بزرگی را در توسعه دانش به سرانجام رسانده. امیدوارم این فرهنگ را ترویج و به نسل بعدی منتقل کنیم. 

یادآوری می‌شود، نمایشگاه جانبی نیز با عنوان «سعید ایران» در قطعه ۱۶ بهشت زهرا(س) با هدف بزرگداشت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی برپا شده است و علاقه‌مندان تا ساعت ۱۷ روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ دی ماه با مراجعه به این قطعه می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha