اختتامیه جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم برگزار شد
کد خبر: 4192314
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

اختتامیه جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» در قم برگزار شد

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان، همراه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره در قم برگزار شد.

اختتامیه «جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین»به گزارش ایکنا از قم، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی «نماز و نیایش به روایت دوربین» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان، همراه با تجلیل از برگزیدگان جشنواره، شامگاه 15 دی‌ماه در قم برگزار شد.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره پس از یک توقف طولانی با همکاری انجمن سینمای جوانان به‌همت دولت در راستای ترویج فرهنگ نماز و نیایش احیا شده است.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از ظرفیت‌های ویژه قم در روایت مبانی دینی با زبان هنر است، گفت: این جشنواره از سال ۱۳۸۳ در شهر قم طرح‌ریزی و پایه‌گذاری شده است و از اولین دوره این جشنواره، هر دو سال یک‌بار برگزار شده است و تاکنون هشت دوره آن برگزار شده و اکنون در ایستگاه نهم هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: این جشنواره یکی از اتفاقات مهم سینمایی شهر قم و سینمای کوتاه ایران است، چراکه جشنواره «نماز و نیایش به روایت دوربین» یک جشنواره سینمایی مستقل و رویدادی معنوی و مناسب با فضای شهر قم است؛ حضور فیلم‌سازان در سه رشته عکس، فیلم‌نامه و فیلم کوتاه از سراسر کشور به‌واسطه این جشنواره در شهر قم فرصتی مناسب برای هنرمندان قمی به‌حساب می‌آید.

مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت حادثه تلخ کرمان در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: امیدوارم به‌زودی پاسخ سختی به عوامل این حادثه خونین داده شود تا بخشی از این داغ سنگین التیام پیدا کند.

وی بیان کرد: رسیدن این جشنواره به دوره نهم با تمام فرازوفرود‌هایی که داشت یک اتفاق بسیار مهم است و این رخداد از پایمردی انجمن سینمای جوانان و وزارت ارشاد در موضوع نماز و برگزاری جشنواره دینی حکایت دارد، در حالی‌ که بسیاری از سازمان‌های دیگر بودند که به‌صورت مستقیم چنین مسئولیتی داشتند، اما بسیاری از این جشنواره‌ها در همان ابتدا دیگر ادامه نیافتند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان اینکه باید قدردان جشنواره‌ای بود که با موضوع خاص دینی از دهه ۷۰ تاکنون توانسته به حیات خود ادامه دهد، تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره ادامه پیدا کند؛ زمانی که عمر این جشنواره دو رقمی شود این سرمایه ارزشمند بیش‌ از پیش قابل‌ ستایش است.

آذرپندار اضافه کرد: این جشنواره‌ها با توجه به وضعیت بد اقتصادی به‌سختی برگزار می‌شود و در این راستا از تمامی کسانی که در قم به دنبال برگزاری این جشنواره هستند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این جشنواره به سینمای دینی ما کمک شایانی داشته باشد.

یادآور می‌شود، در پایان از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش با اعطای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha