ایجاد سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی اسلامی در لرستان
کد خبر: 4192471
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

ایجاد سکوهای عرضه لباس‌های ایرانی اسلامی در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دسترسی عموم مردم به لباس‌های مناسب و ارزان با همکاری استانداری لرستان و شهرداری‌ها، سکوهای عرضه لباس عفیفانه در مرکز استان و شهرستان‌‌ها ایجاد می‌شود. 

اعظم روانشاد،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، 16 دی‌ماه در جلسه شورای فرهنگی، هنری و راهبردی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: در این جلسه در مورد برنامه‌های پیش‌ رو و تحلیل و آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته واحدهای مختلف فرهنگی هنری اداره‌کل هم‌افزایی و هم‌اندیشی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به مناسبت‌های ماه رجب، شعبان و رمضان بیان کرد: تعدد برنامه‌ها در سه ماهه پایانی همچون جشنواره‌های مهم فجر، مناسبت‌های تقویمی دهه فجر، برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نیاز به هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان همکاران در واحدهای مختلف فرهنگی و هنری را دارد. 

وی از برگزاری اختتامیه رویداد سلیمانی در استان خبر داد و تأکید کرد: با توجه به اینکه در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم این رویداد باید نسبت به سال‌های قبل تغییر و تحولات محسوسی داشته باشد‌، لذا در این شورا باید به برنامه‌های تحول‌آفرین رسید به‌گونه‌ای که برنامه‌های این اداره‌کل بیش از پیش برای جامعه ملموس باشد. 

روانشاد با اشاره به افتتاح سینما شهر در آینده نزدیک در خرم‌آباد گفت: امیدواریم اکران فیلم‌های جشنواره فجر را در این سینما واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان داشته باشیم.

فعالیت بخش دانش‌آموزی در جشنواره فیلم فجر امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره فیلم فجر امسال در استان اشاره کرد و افزود: جلسات هماهنگی برگزار و زنگ جشنواره فجر در مدارس نواخته خواهد شد و دانش‌آموزان در بخش دانش‌آموزی در این جشنواره حضور خواهند داشت. 

وی به برگزاری جشنواره‌ موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری این جشنواره در استان با توجه به ظرفیت استان احیای دبیرخانه آواها و نواهای جشنواره رضوی در دستور کار قرار دارد، همچنین دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی در لرستان راه‌اندازی خواهد شد که در مراحل نهایی ایجاد این دبیرخانه در استان هستیم.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی 

روانشاد با تأکید بر اهمیت نقش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری در اسفندماه امسال، کلیه واحدهای تابعه برای مشارکت گسترده مردم در این رویداد باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را برای افزایش نشاط اجتماعی در نظر داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به احیای دبیرخانه قرارگاه محرومیت‌زدایی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه‌های مختلف نباید در مناطق کم‌برخوردار مغفول بماند و برنامه‌های شاخص در این مناطق حمایت می‌شوند. 

وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و دسترسی عموم مردم به لباس‌های مناسب و ارزان با همکاری استانداری لرستان و شهرداری‌ها سکوهای عرضه لباس عفیفانه در مرکز استان و شهرستان‌‌ها ایجاد می‌شود. 

روانشاد به اهمیت حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از سوی هنرمندان و اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: لازم است در تمام رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای سینمایی، قرآنی بخش غزه و فلسطین لحاظ شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به اهمیت اجرای طرح‌های در حال اجرای صندوق هنر در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به خدمات ارزشمند صندوق هنر به هنرمندان لازم است پیگیری‌های لازم از استان صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha