خبرنگاران با انعکاس اخبار صحیح امیدآفرینی را در جامعه نهادینه کنند
کد خبر: 4192560
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

خبرنگاران با انعکاس اخبار صحیح امیدآفرینی را در جامعه نهادینه کنند

استاندار کردستان از آمادگی مدیریت استان برای حمایت از خانه مطبوعات در راستای تقویت و ارتقای رسانه‌‌ها برای توسعه، تعالی و بهبود وضعیت استان خبر داد و گفت: خبرنگاران با انعکاس اخبار صحیح امیدآفرینی را در جامعه نهادینه کنند.

نشست خانه مطبوعات با استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، ۱۶ دی در راستای بررسی و احصای مشکلات و مطالبات رسانه‌های استان با حضور در خانه مطبوعات، با اعضای هیئت مدیره این صنف دیدار و گفت‌‌وگو‌ کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت رسانه‌ها در ایجاد روحیه‌بخشی به مردم و کمک به رشد و تعالی جامعه، به اثرگذاری خانه مطبوعات در توسعه کمی و کیفی مطبوعات تأکید کرد و افزود: امید است با همکاری همدیگر، قدم‌های مهم و ارزشمندی در راستای پیشرفت استان با نگرش جامع برداریم.

استاندار کردستان امیدآفرینی و تبیین حقایق را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران توصیف کرد و افزود: از رسانه‌ها انتظار می‌رود در کنار نقد منصفانه رویکرد امیدآفرینی را نیز اتخاذ کنند و در بحث آگاهی‌بخشی به مردم با دقت، صراحت و درستی  به این موضوع بپردازند.

وی با بیان اینکه نقدپذیر بوده و از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم، برگزاری نشست‌های مکرر با اصحاب رسانه جهت رفع ابهامات و مشکلات موجود را ضروری دانست و اظهار کرد: خبرنگاران در ردیف اول مطالبه‌گری قرار دارند و رسالت اصلی آنان نیز مطالبه‌گری است.

زارعی‌کوشا از آمادگی مدیریت استان برای حمایت از اعضای خانه مطبوعات خبر داد و گفت: این تشکل برای بهبود اقدامات و مسائل استان می‌تواند تأثیرگذار باشد و در کنار وظایف صنفی خود در راستای توسعه استان همکاری کند.

وی در ادامه با تأکید براینکه از آموزش صنفی رسانه‌‌ها در راستای بهبود وضعیت موجود در این  حوزه با انتقال اخبار درست و امیدبخش، حمایت می‌کنیم، افزود: با تمام تلاش و جدیت کامل مشکلات و مطالبات اصحاب رسانه را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان کردستان، در پاییز امسال رتبه اول کاهش بیکاری در کشور را کسب کرد، افزود: نرخ بیکاری در پاییز گذشته در استان ۱۳/۸ بود که امسال به ۹/۷ رسیده است.

وی روشنگری در توزیع عادلانه آگهی‌ها به نشریات محلی و استانی، طبق الزامات قانونی را ضروری اعلام کرد و افزود: شفافیت لازم در این راستا انجام شود.

هیئت مدیره خانه مطبوعات استان در این نشست صمیمی به بیان مطالبات، درخواست‌ها و مشکلات خود و همچنین اختصاص شهرک خبرنگاران در قالب نهضت مسکن ملی پرداختند و خواستار حمایت استاندار برای رفع مشکلات صنفی خبرنگاران شدند.

یادآور می‌شود، در حال حاضر ۱۳۴ نفر عضو اصلی خانه مطبوعات استان کردستان هستند که از این تعداد به تفکیک جنسیتی ۹۱ نفر مرد و ۴۳ نفر بانو هستند.

انتهای پیام
captcha