نمایش «خوشبختی در اودسا» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت
کد خبر: 4192703
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
از لرستان

نمایش «خوشبختی در اودسا» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت

نمایش «خوشبختی در اودسا» کاری از هنرمندان لرستانی به چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نمایش «خوشبختی در اودسا» به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه‌کرمی به‌عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره  تئاتر فجر راه یافت.

آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه ابریشم ظهر یکشنبه، 17 دی‎ماه با حضور محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان سمنان برگزار و هیئت داوران برگزیده‌های این جشنواره را از بین 20 نمایش صحنه‌ای هشت استان کشور انتخاب و معرفی کرد.

براساس رأی هیئت‌ داوران نمایش «خوشبختی در اودسا» به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه‌کرمی به‌عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

علاوه بر نمایش «خوشبختی در اودسا» نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» از استان لرستان در این جشنواره مقام‌هایی را کسب کرد.

بنابر این گزارش، هومن مرادی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» از استان لرستان دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد و در بخش طراحی صحنه روحان امامی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» از استان لرستان لوح تقدیر دریافت کرد. همچنین در این بخش لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی مشترکاً به عبدالکریم مختاریان برای نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی» از استان فارس و پویا حسنوند برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» از استان لرستان و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخونی» از استان فارس اهدا شد.

جایزه ویژه بخش بازیگری زن نیز به فاطمه مرادی بازیگر نمایش «پوست‌اندازی روباه» از لرستان تعلق گرفت. همچنین، رتبه دوم بخش بازیگری زن شامل شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به خانم‌ها ماریا الماسی برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا» و مریم عبدی برای بازی در نمایش «رویایی برای نفت کش‌ها» از استان ایلام اهدا شد و هیئت داوران از حضور بازیگران نوجوان یزدان شاه‌کرمی برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا» از استان لرستان تقدیر کرد و افشین میر برای بازی در نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» از استان لرستان رتبه سوم را کسب کرد و رتبه سوم بخش نمایشنامه‌نویسی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به آقایان داود پورحمزه برای نمایشنامه «خوشبختی در اودسا» از استان لرستان و اصغر گروسی برای نمایشنامه «تاوان» از استان فارس تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی لوح تقدیر مشترکاً به پویا حسنوند برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» از استان لرستان و زهرا چراغی برای نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها» از استان ایلام اهدا شد.

انتهای پیام
captcha