همکاری ۲۴۰ بانوی خادمیار حرم رضوی در طرح «حجاب فاطمی»
کد خبر: 4192758
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

همکاری ۲۴۰ بانوی خادمیار حرم رضوی در طرح «حجاب فاطمی»

به همت دبیرخانه امر به معروف حرم مطهر رضوی و با همکاری ۲۴۰ خادمیار و مشارکت عموم بانوان زائر امام هشتم(ع)، طرح حجاب فاطمی در این آستان اجرایی شده و برکات و ثمرات بسیاری داشته است.

بانوی خادمیار حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، عفاف و حجاب جزو باورهای ذاتی اکثریت زائران امام هشتم(ع) بوده و قریب به اتفاق آنها، رعایت حجاب کامل در صحن و سرای امام مهربانی را وظیفه دینی و اخلاقی خود می‌دانند، با این حال تلاش برای حفظ و ترویج این فرهنگ و همراه ساختن اندک مخاطبان آن نیز همواره در دستور کار بوده و جزو وظایف ذاتی خادمان و خادمیاران این آستان تعریف شده و در کنار این وظیفه عمومی برای امر به معروف عفاف و حجاب، با هدف ترویج بیشتر این فرهنگ، اجرای طرح «حجاب فاطمی» از تابستان 1400 در حرم مطهر رضوی آغاز شده است.

مهتاب خیرالسادات، عضو شورای امر به معروف حرم مطهر رضوی و مسئول بخش انتظامات صحن‌ها و حریم خواهران در این خصوص گفت: در قالب این طرح، خادمیارانی که حمایل حجاب فاطمی بر دوش دارند، در صحن‌ها و ورودی‌های حرم مطهر حاضر می‌شوند و در صورت ضرورت، برای رعایت حجاب مناسب زیارت، با زائران همکلام شده و به آنها تذکر می‌دهند.

وی اظهار کرد: طرح حجاب فاطمی در قالب تیم‌های دو نفره فعال است تا تبیین و اقناع مخاطبان به شکل کامل‌تر و با اثرگذاری بیشتری انجام شود.

خیرالسادات درباره عملکرد این خادمیاران و آموزش آنها بیان کرد: در طرح حجاب فاطمی روزانه ۲۴۰ نفر به‌صورت اختصاصی برای تذکر حجاب در حرم مطهر مشغول خدمت هستند که همگی آنها در دوره‌های آموزشی مهارت ارتباط مؤثر، دوره‌های اختصاصی امر به معروف و اخلاق خدمت شرکت کرده‌اند تا به بهترین شکل ممکن با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha