مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عمل به آن است
کد خبر: 4193374
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عمل به آن است

سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عمل به قرآن کریم است.

فاطمه شاهرضایی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه

فاطمه شاهرضایی، سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و زمینه‌ساز حیات طیبه برای بشریت است، اظهار کرد: قرآن برای انسان‌سازی نازل شده و راهنماست براین اساس باید در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر تلاش کنیم که نیازمند اراده‌ای قوی است.

شاهرضایی تصریح کرد: آموزه‌های قرآنی در یک چارچوب ارائه می‌شود و در تمامی ارکان زندگی مانند افکار، عقاید، باورها، جهان‌بینی، ارزش‌ها، اخلاق و باید‌ها و نباید‌های انسان مؤثراند.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه افزود: قرآن کریم در تمام زوایای زندگی انسان وارد می‌شود بر این اساس برای بهره‌مند شدن از آن باید زندگیمان منطبق با قرآن کریم باشد.

وی یادآور شد: آموزه‌های قرآنی با عمل کردن به قرآن کریم وارد به زندگیمان می‌شود که برای بهره‌مندی از آن در اولین قدم باید قرآن خواند و با آن مأنوس شد و به دستورات آن عمل کرد.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: عمل به دستورات قرآن کریم موجب پیشرفت و ارتقای فرهنگی و توسعه جامعه می‌شود.

شاهرضایی اظهار کرد: فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند و مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است و بر این موضوع تأکید داریم که جامعه با ترویج فرهنگ قرآنی از آسیب‌ها مصون می‌شود و درکنار این امر به سلامت روحی و معنوی اجتماع کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که باید مد نظر داشته باشیم ترویج معارف الهی در جامعه است، افزود: قرآن کریم نقش بسزایی در ترویج این معارف دارد و فعالیت‌های قرآنی در جامعه آرام‌بخش است.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در پایان گفت: اساسی‌ترین راه برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه، عمل به قرآن است و اگر قرآن بخوانیم و یا حفظ کنیم باید برای رسیدن و عمل به آیات قرآن کریم باشد بنابراین ما در قبال قرآن کریم مسئول هستیم و باید به ترویج معارف آن در جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha