رقابت 77 نفر در اختتامیه بخش معارفی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4193561
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

رقابت 77 نفر در اختتامیه بخش معارفی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن

آیین اختتامیه بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با رقابت 77 نفر از صبح امروز، 23 دی‌ماه در قم آغاز شد.

آیین اختتامیه بخش معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن آغاز شدبه گزارش ایکنا از قم، آیین اختتامیه مرحله نهایی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی استان قم با حضور مسئولان استانی و کشوری، متسابقان، قاریان و حافظان قرآن کریم، صبح امروز، 23 دی‌ماه در سالن همایش آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) آغاز شد.

این مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران به‌صورت رسمی آغاز شد و سپس قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی بیان کرد: مهم‌ترین بخش مسابقات قرآن کریم با توجه به حضور علما و ظرفیت مطلوب قم در حوزه تفسیر و شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دارد، به قم واگذار شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم مراجع عظام تقلید علاوه‌ بر تلاش و کوشش و تربیت نیرو در عرصه حوزوی، یک مفسر قرآن و کلام معصومین(ع) هستند و این ظرفیت در قم وجود دارد که این معارف حیات‌بخش انسانی به همه دنیا منتشر شود.

اسکندری اظهار کرد: توده‌های ملت‌های مختلف به شدت محتاج معارف قرآنی هستند و راهپیمایی‌هایی که در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی برگزار می‌شود، تجلی‌گاه یکی از معارف قرآن است.

در ادامه، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن عرض خیرمقدم به حاضران بیان کرد: حدود ۴۰ هزار نفر در کل کشور در مراحل مختلف مسابقات سراسری قرآن شرکت کردند که از این تعداد ۷۷ نفر از آقایان و بانوان به مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات راه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۷۷ نفر شرکت‌کننده این مسابقات؛ در بخش تفسیر ۱۴ نفر از آقایان و ۱۵ نفر از بانوان، در بخش صحیفه سجادیه ۸ نفر از آقایان و ۹ نفر از بانوان و در بخش نهج‌البلاغه ۱۳ نفر از آقایان و ۱۸ نفر از بانوان شرکت کرده‌اند و برگزیدگان هر بخش امروز در پایان مراسم اختتامیه معرفی و از آنان تجلیل می‌شود.

سیدحمیدرضا برقعی، شاعر آیینی کشورمان با شعری زیبا در وصف امیرالمؤمنین(ع) فضای سالن را متبرک به نام ایشان کرد.

قرائت بیانیه هیئت داوران از سوی عباس سلیمی، رئیس هیئت داوران چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha