تظاهرات گسترده مردمی حمایت از فلسطین در شهرهای جهان
کد خبر: 4193745
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

تظاهرات گسترده مردمی حمایت از فلسطین در شهرهای جهان

صدها هزار نفر از مردم در شهرهای مختلف جهان، در همبستگی با مردم مظلوم غزه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، صدها هزار نفر در سراسر جهان در تظاهراتی که دو روز پس از محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در غزه، به درخواست آفریقای جنوبی برگزار شد، شرکت کردند.

سازمان‌های انگلیسی حامی فلسطین از همه مردم جهان خواستند تا در ده‌ها فعالیت برای اعلام همبستگی با نوار غزه و در محکومیت جنگ‌افروزی اسرائیل شرکت کنند.

در بیانیه مشترک این سازمان‌ها آمده است: در حالی که اسرائیل با اتهام نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری مواجه است، قرار است تظاهرات در بیش از 50 شهر در حداقل 29 کشور و در 6 قاره جهان برگزار شود. 

در شهر کوالالامپور مالزی هزاران نفر برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن حمایت ایالات متحده از اسرائیل  در روز جهانی غزه به خیابان‌ها آمدند. 

امروز شنبه در ترکیه هم تظاهرات بزرگی در محکومیت حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه در چندین استان این کشور برگزار شد. تظاهرات گسترده‌ای در استان‌های آدانا، عثمانیه، هاتای، دیاربکر، سیرت، ریزه، گوموش خانه، اردو، ترابزون و توکات برگزار شد. در استان آدانا، گروهی از معترضان با برافراشتن پرچم ترکیه و فلسطین در مرکز شهر راهپیمایی ترتیب دادند.

اعضای سازمان امداد بشردوستانه ترکیه در این تظاهرات شرکت و تظاهرات‌کنندگان جنایات اسرائیل را محکوم کردند. در استان هاتای، تظاهرات‌کنندگان با حمل پرچم‌های ترکیه و فلسطین، تروریسم اسرائیل را محکوم و برای کشته شدن ساکنان غزه در نتیجه حملات اسرائیل دعا کردند. پزشکان استان‌های دیاربکر و سرت، راهپیمایی خاموشی را در محکومیت حملات اسرائیل به غزه ترتیب دادند.

در شهرهای سوئد هم برای همبستگی با غزه و درخواست توقف جنگی که از سه ماه پیش ادامه دارد و جان بیش از 23000 فلسطینی را گرفته، تظاهرات برگزار شد.

ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که تا امروز بیش از 23 هزار و 800  شهید و 60 هزار مجروح که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، برجای گذاشته است. سازمان ملل اعلام کرده است تخریب زیرساخت‌های غزه یک فاجعه انسانی بی‌سابقه بر جای گذاشته است. 

انتهای پیام
captcha