خوزستان از توجه به رشته‌های معارفی مسابقات قرآن بازمانده است
کد خبر: 4193798
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
فعال قرآنی:

خوزستان از توجه به رشته‌های معارفی مسابقات قرآن بازمانده است

احمد سلیمانی با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و ادارات در ترغیب افراد برای شرکت در مسابقات رشته‌های معارفی استفاده کرد، گفت: توجه صرف به رشته‌های آوایی در استان خوزستان باعث شده که از توجه به رشته‌های معارفی و تفسیری باز بمانیم و در مسابقات قرآن نماینده و موفقیت نداشته باشیم.

احمد سلیمانی، دارنده رتبه نخست رشته حفظ احادیث و معارف قرآن در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف

احمد سلیمانی، دارنده رتبه نخست رشته حفظ احادیث و معارف قرآن در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره عملکرد نمایندگان استان در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم اظهار کرد: در استان خوزستان به رشته‌های معارفی همچون رشته‌های آوایی اهمیت چندانی داده نمی‌شود. به‌طور نمونه وقتی که ما برای شرکت در مسابقات اعزام می‌شدیم حتی یک تماس از سوی مسئولان با ما گرفته نمی‌شد و در هنگام بازگشت هم برای ما مراسم تقدیر برگزار می‌کردند که از لوح تقدیر فقط جلد آن نصیبمان شد و هیچ تقدیرنامه‌ای درون آن نبود.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چقدر افراد عادی از اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقات قرآن آگاه می‌شوند، اما اینکه یک عده‌ای همیشه ثابت در مسابقات شرکت کنند و رتبه بیاورند شیوه صحیحی نیست، چراکه گاهی مشکلی پیش می‌آید و آن افراد نمی‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند و رتبه بیاورند. افراد متعددی برای این رشته‌ها باید تربیت شوند تا همواره امید به موفقیت داشته باشیم. استان نباید به یک نفر متکی باشد.

سلیمانی گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و ادارات در ترغیب افراد برای شرکت در مسابقات رشته‌های معارفی استفاده کرد. چرا نباید یک نفر از متخصصان این رشته و رتبه‌آور در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان حضور داشته باشد؟

وی در پایان گفت: توجه صرف به رشته‌های آوایی در استان خوزستان باعث شده که از توجه به رشته‌های معارفی و تفسیری باز بمانیم. این موضوع نه تنها در مسابقات قرآن اوقاف بلکه در مورد جشنواره قرآن وزارت علوم هم مشاهده می‌شود.

انتهای پیام
captcha