تلاش جهاددانشگاهی در تهیه طرح آمایش استان بسیار ارزشمند است
کد خبر: 4194082
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

تلاش جهاددانشگاهی در تهیه طرح آمایش استان بسیار ارزشمند است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: تلاش جهاددانشگاهی در تهیه طرح آمایش استان بسیار ارزشمند بوده است.

سیدجمال‌الدین حسینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در نشست با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدجمال‌الدین حسینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، امروز 25 دی در نشست با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی خراسان رضوی که در سالن زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز وقتی می‌خواهیم سند توسعه استان را تهیه کنیم، شاید برخی آمارها نیازمند به‌روزرسانی داشته باشد، اما دیگر ضرورتی برای انجام مطالعه جدید نداریم و تلاش جهاددانشگاهی در تهیه طرح آمایش استان بسیار ارزشمند بوده است. 

وی افزود: دغدغه سازمان برنامه و بودجه این است که چگونه داده‌ها و مطالعات انجام‌شده را ساماندهی کرده، فراتحلیل انجام دهیم و راهبردها را مشخص کنیم. در طرح آمایش ما به حوزه‌های ناترازی می‌پردازیم و وضع موجودمان را تحلیل می‌کنیم که البته یکی از نگرانی‌های جدی ناترازی‌هاست و حالا باید موضوع انرژی را هم به آن اضافه کنیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سند توسعه استان باید به نحوی تهیه شود که قابل استناد و اجرا باشد، بیان کرد: امیدواریم در این زمینه بتوانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

تلاش جهاددانشگاهی در تهیه طرح آمایش استان بسیار ارزشمند بوده است

حسینی با ارزیابی مطلوب از بازدیدی که از حوزه‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به عمل آورد، بیان کرد: در این بازدید تلاش جهاددگونه همکاران این نهاد کاملاً مشهود بود و نشان داد که رسیدن به هدف برای شما اهمیت دارد، نه موانعی که در پیش رویتان است.

وی با بیان اینکه خدمات جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی که با تعرفه‌های پایین صورت می‌گیرد این سازمان را به نهادی پیشرو در ارائه خدمات درمانی به مردم تبدیل کرده است، گفت: در حوزه‌های پژوهشی، گردشگری، آموزشی و فرهنگی نیز فعالیت‌های جهاددانشگاهی در خراسان رضوی، منحصربه‌فرد است.

سیدجمال‌الدین حسینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای جهاددانشگاهی می‌توان متصور شد، افزود: وجود این سازمان غنیمتی در خراسان رضوی است، چراکه برخی محدودیت‌هایی که در بخش‌های دولتی وجود دارد در این نهاد دیده نمی‌شود. 

حسینی همچنین در خصوص تخصیص اعتبار به سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: در این زمینه باید نقش جهاددانشگاهی را در حوزه بهداشت و درمان استان درنظر بگیریم تا تدبیر مناسبی در این راستا اندیشیده شود.

وی ادامه داد: ما برای اجرای پروژه‌های توسعه‌‌محور در استان وقت می‌گذاریم و راهبرد و سیاست کلان دولت این است که منابع را به نحوی استفاده کنیم که سرمایه‌گذاری‌ها به نحو مطلوب و با بیشترین بازدهی به سرانجام برسد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با اعلام این خبر که تعداد 512 پروژه در استان تا ابتدای سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: خوشبختانه با وفاقی که میان استانداری خراسان رضوی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کشور وجود دارد، تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه‌تمام را هر چه سریع‌تر به سرانجام برسانیم و یکی از مهمترین استراتژی‌های دولت در تأمین منابع، مولدسازی املاک است که جهاددانشگاهی نیز چنین نگرشی را اتخاذ کرده است.

حسینی با تأکید بر اینکه ما در کنار جهاددانشگاهی حضور داریم، اظهار کرد: ظرفیتی که در جهاددانشگاهی ایجاد شده با رویکرد حل مسئله شکل گرفته است و باید قدردان چنین نگاهی در این سازمان باشیم.

حسین امینی ‌مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی

در ادامه حسین امینی ‌مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی نیز با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی نهادی مسئله‌محور است، بیان کرد: ما در تلاش هستیم به‌صورت کاربردی بر روی پروژه‌های علمی کار کنیم و با بررسی صحیح نیازهای مردم، نهادی واسط جهت پیوند دانشگاه و جامعه باشیم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و پیشگیری از سرطان برنامه‌های توسعه‌ای متنوعی دارد و پیشنهاد می‌شود این نهاد در کارگروه سفرهای استانی رئیس‌جمهور قرار گیرد.

سیدجمال‌الدین حسینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی همچنین با بازدید از خبرگزاری ایکنا، به گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه پرداخت.

تلاش جهاددانشگاهی در تهیه طرح آمایش استان بسیار ارزشمند بوده است

گفتنی است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی و علوم و فناوری مواد غذایی بازدید به عمل آورد.

تقدیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از جهاددانشگاهی بابت تدوین طرح آمایش استان

تقدیر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از جهاددانشگاهی بابت تدوین طرح آمایش استان

سیدجمال‌الدین حسینی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در نشست با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی خراسان رضوی

انتهای پیام
captcha