اختتامیه مسابقات قرآن در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4194125
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴

اختتامیه مسابقات قرآن در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری اختتامیه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان با مساعدت سازمان اوقاف و امور خیریه در آینده نزدیک خبر داد.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با ابراز خرسندی از افتخارآفرینی نماینده استان در مرحله فینال چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و قرارگیری استان در رتبه نخست معارف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: غلامحسین فاتحی از فعالان قرآنی استان است که علاوه بر فعالیت‌ها و توفیقات درخشان در عرصه حفظ و تفسیر قرآن کریم، در عرصه معارف نهج‌البلاغه نیز در دو سال اخیر حائز مقام‌های سوم و اول کشور در مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مسابقات قرآن شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور، برنامه‌ریزی حضور در منزل و تجلیل ویژه از این چهره قرآنی فرخ‌شهر و خانواده قرآنی وی انجام شده است که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد. تجلیل ویژه و حضور در منزل سجاد براتی، دیگر مقام‌آور مسابقات سراسری در رشته دعاخوانی با توجه به افتخارآفرینی‌های وی در سال‌های قبل انجام شده است و باتوجه به اینکه آقای فاتحی سال گذشته نیز حائز مقام کشوری شد، مقرر شده است که امسال با حضور در منزل وی تجلیل ویژه از تلاش‌های وی صورت گیرد.

مولوی برگزاری مراسم اختتامیه چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری را نیز یادآور شد و توضیح داد: باتوجه به افزایش قابل توجه مبالغ هدایای برگزیدگان استانی، منتظر مساعدت سازمان و تأمین این مبلغ هستیم که البته موافقت حجت‌الاسلام خاموشی اعلام شده است و به محض واریز مبالغ، برنامه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استان در شهرکرد برگزار خواهد شد. جوایز برگزیدگان شهرستانی نیز از منابع استانی تأمین شده است و به حساب آنان واریز می‌شود.

مولوی بیان کرد: شامگاه شنبه هر هفته کرسی تلاوت و آموزش قرآن کریم در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) برگزار می‌شود و مقرر شده است برای استفاده از تجربیات غلامحسین فاتحی در حوزه نهج‌البلاغه، یک برنامه شرح نهج‌البلاغه در این محفل قرآنی به حاضران ارائه شود که اگر این برنامه با استقبال مخاطبان مواجه شود، یک جلسه هفتگی نهج‌البلاغه‌خوانی در شهرکرد برنامه‌ریزی خواهد شد. 

وی با اشاره به برپایی جلسات متعدد رؤسای امور قرآنی ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها در جریان برگزاری مرحله نهایی بخش معارفی مسابقات قرآن کریم در شهر قم، تصریح کرد: در این جلسات موضوعات فراوانی با حضور رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که از جمله بر تقویت رویکرد آموزشی مجموعه اوقاف تأکید شد با این توضیح که اوقاف تمام تمرکز خود را بر برگزاری مسابقات و تأمین هزینه‌های این رویداد بزرگ قرآنی معطوف ساخته اما جا دارد در حوزه آموزشی نیز ورود جدی‌تری داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: همچنین در خصوص تأمین اعتبارات برگزاری مسابقات، حق‌الزحمه داوران و هدایای برگزیدگان بحث و تبادل نظر شد که بسیاری از استان‌ها در تأمین هزینه‌ها دچار مشکل هستند.

خدیجه نادری 

انتهای پیام
captcha