مشکلات استان کردستان با نگاه جهادی حل می شود
کد خبر: 4194277
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری کردستان مطرح شد؛

مشکلات استان کردستان با نگاه جهادی حل می شود

تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و استانداری کردستان امضا و بر حل مشکلات استان با نگاه جهادی این نهاد تأکید شد.

انعقاد تفاهم‌نامه استانداری کردستان و جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، دکتر حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان دیروز، 25 دی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری کردستان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از رویش‌های اولیه انقلاب اسلامی است، گفت: این نهاد به دلیل کارهای ترکیبی و متناسب با مقتضیات زمانی که انجام داده است، توانسته پویا و ماندگار باشد، از نمونه کارهای انجام شده این نهاد می‌توان به فعالیت در زمان دفاع مقدس یا ایجاد مراکز آموزشی و دانشگاه در زمانی که خلا این حوزه در کشور مشخص بود، اشاره کرد.

وی محرومیت‌زدایی و انجام کارهایی که به نفع مردم است را از اهداف جهاددانشگاهی ذکر کرد و افزود: به همین دلیل این نهاد در تمام حوزه‌های فنی و مهندسی، پژوهش و فناوری، آموزشی، فرهنگی، تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان فعالیت دارد.

رئیس جهاددانشگاهی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت بخش‌های مختلف این نهاد، ادامه داد: آماده همکاری در زمینه اشتغال و آموزش و توانمندسازی استان کردستان در حوزه تجاری‌سازی هستیم.

 اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در ادامه با تأکید بر این که از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از موالید پر برکت انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم، گفت: کمتر مجموعه ای مانند جهاددانشگاهی وجود دارد که هم مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری باشد و هم بار کارهای بر زمین مانده در کشور را بر دوش بکشد.

وی با اشاره به استقبال از خدمات جهاددانشگاهی در استان و آمادگی برای همکاری با این نهاد گفت: ظرفیت مرزی خوبی در استان کردستان وجود دارد که نیاز به توجه دارد.

دکتر زارعی‌کوشا ادامه داد: جهاددانشگاهی به نوعی متولی امر جامع است و در همه حوزه‌ها ورود دارد که ما نیز می‌توانیم در استان کردستان از این نهاد بسیار بهره ببریم.

وی با اشاره به مشکل اشتغال استان، افزود: در این زمینه نیاز به کمک جهاددانشگاهی داریم و آماده‌ایم از تمام ظرفیت‌های استان با راهبردهای این نهاد استفاده کنیم؛ زیرا بسیاری از مشکلات استان با نوع نگاه جهادی جهاددانشگاهی می تواند برطرف شود.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از جهاددانشگاهی واحد کردستان پرداخت و گفت: ذخیره‌سازی خون بند ناف یکی از حرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی است که خانواده‌های کردستانی از آن بهره می‌برند.

وی افزود: جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری درحوزه‌های مختلف دارد و از کارهایی که می توان در استان انجام داد ایجاد مرکز سرطان پستان، ایجاد مرکز کشت بافت توت‌فرنگی، اجرای طرح خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان و همچنین اصلاح نژاد دام سبک و سنگین است.

 موضوع این تفاهم‌نامه همکاری متقابل و هم‌افزایی به‌منظور بسترسازی مناسب برای استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اجرایی، علمی، آموزشی، تحقیقاتی، تجاری‌سازی فناوری، سلامت، کارآفرینی و ... در راستای تحول دانش‌بنیان و پیشرفت استان کردستان  و طرح‌ها و برنامه‌های تحولی تأمین‌کننده منافع ملی و استانی است.

از زمینه‌های همکاری مشترک بیان شده در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه برطرف کردن مسائل و چالش‌های استان کردستان  در زمینه انجام پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های فرهنگی و مطالعات علوم انسانی و اجتماعی و غیره، توسعه فناوری انرژی‌های نو و تجدیدپذیر استان با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و فن‌آورانه جهاددانشگاهی در حوزه انرژی‌های نو (آبی، بادی، خورشیدی)، راه‌اندازی «مرکز اصلاح نژاد دام‌های سنگین و سبک در استان کردستان، ایجاد مرکز فرهنگی و پژوهشی تقریب اقوام و مذاهب در استان کردستان، فعال‌سازی مراکز نوآوری و شتابدهی اشتغال جهت تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آن اشاره کرد.

یادآور می‌شود؛ با توجه به ضرورت تسریع در تحقق اهداف توسعه‌ای استان کردستان و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز علمی و تحقیقاتی در این زمینه، از جمله توان علمی و تحقیقاتی نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه، فرهنگی - اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی و سایر تجارب این نهاد در حوزه‌های مختلف، تفاهم‌نامه همکاری بین دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان منعقد شد.

انتهای پیام
captcha