احزاب سیاسی برای حفظ نظام اسلامی هم‌افزایی داشته باشند
کد خبر: 4194371
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

احزاب سیاسی برای حفظ نظام اسلامی هم‌افزایی داشته باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: احزاب سیاسی هر کدام نماینده بخشی از مردم هستند، ولی باید در مشترکاتی مانند حفظ نظام اسلامی با یکدیگر هم‌افزایی کنند، چراکه حفظ نظام، جایگاه رهبری و این انقلاب جزء مسئولیت‌های اصلی ماست و همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

احزاب سیاسی برای حفظ نظام اسلامی هم‌افزایی داشته باشندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم که صبح امروز، 27 دی‌ماه برگزار شد، با تأکید بر نقش مردم در نظام اسلامی گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر امداد‌های غیبی الهی و رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار انقلاب، نقش مردم یک نقش بی‌بدیل است.

امام جمعه قم با اشاره به تأثیر حضور مردم در صحنه اظهار کرد: اگر مردم پای کار می‌آمدند، قطعاً توفیقات امیرالمؤمنین(ع) در زمان حکومت‌شان بیشتر از این بود. قطعاً امام حسن(ع) وادار به صلح نمی‌شد. قطعاً عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد و حتی اکنون شاهد غیبت امام زمان(عج) نبودیم؛ به‌طور کلی هر کجا مردم حضور داشته‌اند، امامان ما به صحنه آمده‌اند، کمااینکه امیرالمؤمنین(ع) نیز علت قبول حکومت را حضور و درخواست مردم بیان می‌کنند.

مردم را نادیده نگیریم

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برای اینکه احکام الهی در جامعه اجرا شود باید همراهی و پذیرش عمومی در جامعه رقم بخورد. نمی‌توان و نباید حضور مردم را نادیده گرفت، چراکه حضور مردم کلید و رمز موفقیت‌هاست. باید علت حضور یا عدم حضور مردم در صحنه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد، چراکه اگر ارزیابی درستی نداشته باشیم، راه‌حلی نیز پیدا نخواهیم کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات تاریخ انقلاب گفت: نباید فرصت‌ها را از دست داد، چهار سال برای مجلس و هشت سال برای خبرگان فرصت داشتیم و اگر در این سال‌ها آسیب‌شناسی دقیقی صورت گرفته بود و از ظرفیت نخبگان، نیرو‌های با انگیزه و تجربیات گذشته استفاده شده بود، اکنون اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: جایگاه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، جایگاه بی‌بدیلی است و ما نباید سعی کنیم تا کم‌کاری‌های خود را با بیانات ایشان جبران کنیم، بلکه باید بیشتر در جامعه حضور مؤثر داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تقدیر از تمامی مسئولانی که برای این انقلاب گامی برداشته‌اند، گفت: مسئولان باید بین مردم باشند و مشکلات مردم را روستا به روستا رصد کنند و حتی به این بسنده نکرده و بعد از مدتی ضمن بازخوردگیری از اقدامات انجام شده، ببینند که آیا خواسته‌های مردم تأمین شده است یا خیر.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار توجه و تمرکز احزاب سیاسی مختلف بر مشترکات شد و اظهار کرد: احزاب سیاسی هر کدام نماینده بخشی از مردم هستند، ولی باید در مشترکاتی مانند حفظ نظام اسلامی با یکدیگر هم‌افزایی کنند، چراکه حفظ نظام، جایگاه رهبری و این انقلاب جزء مسئولیت‌های اصلی ماست و همه در یک کشتی نشسته‌ایم.

انتهای پیام
captcha